2012. április 1., vasárnap

Paleo csokis keksz Ildikó módra :)

Nekem az az egyik legnehezebb ebben az életmódban, hogy nem ehetek csokis kekszet. Próbálgattam keksz receptekre akadni, de nem túl sokat találtam vagy ha igen a hozzávalókkal akadt a gond. Nekem a mandula nagyon drága alapanyag és sajnálom liszté őrölni, inkább megeszem uzsonnára, tízóraira. Aztán a legutóbb a mallorcai mandulás sütiből teljesen kihagytam a mandulát és dióval helyettesítettem. Isteni lett. Most amikor újra a fene evett meg egy kis csokis kekszért, eszembe jutott pocakpanna blogja, ahol egy isteni háztartási keksz receptre bukkantam, amiben a mandulát egy az egyben helyettesítettem dióval. Isteni keksz lett belőle és már csak egy kevés választott el a csokissá tételétől. Nyaminyam. A végeredmény isteni lett, bár a formája nem lett annyira dekoratív, mint pocakpannáé, nem igazán figyeltem a külcsínre. Igazából azonban egy kicsit kevés lett :), a család rávetette magát és én is eddig már megettem belőle 5 darabot. Nem tudom mennyi kalória, de kiszámolom. Őszintén szólva nem nagyon érdekel a kalória tartalma, a ch biztosan kevés lett. Mindegy azért utána számolok.

A finomság receptje:

Csokis keksz (paleo módra :))
A végeredmény



Hozzávalók:
 (kb. 35 darab lett belőle, kevesebbért hozzá sem fogok :), persze lehet felezni)

30 dkg őrölt dió
10 dkg őrölt kókuszreszelék
4 tojás
40 g kókuszolaj vagy ghee, én az előbbit használtam
édesítőszer (a receptben nincs, de én tettem egy kicsit, lehetne benne egy kicsit több)

A tojásokat felvertem és összekevertem a kókuszolajjal, majd apránként hozzákevertem az őrölt diót és az őrölt kókuszreszeléket is. Addig kutyultam, amíg egy kissé ragacsos masszát nem kaptam, amelyből vizes kézzel golyókat formáztam. Belepakoltam egy sütőpapírral bélelt tepsibe és mindegyiket kilapítottam egy pohárral, amelynek az alját mindegyik lapítás előtt bevizeztem, így nem ragadt rá a pohárra. Végül kb. 175 fokra előmelegített sütőben sütjük míg a széle pirulni kezd, kb. 12-15 percig. Pár percig hagyjuk pihenni a sütőlapon mielőtt levesszük és hagyjuk teljesen kihűlni. Így nézett ki ebben a stádiumban :)

Csokimáz 
(isteni, bár eléggé étcsokis:))

Hozzávalók: 

kb. 20 g kókuszolaj
20 g holland kakaópor 
édesítőszer (ízlés szerint)

A kókuszzsírt olvasztottam a mikróban, aztán szépen elkevertem a sima kakaóporral, majd kevertem bele folyékony édesítőt, ízlés szerint. Amikor kihűlt a süti, kiskanállal rácsorgattam a kekszekre a folyékony csokit, amely szépen lassan rákötött a finomságokra. A hűtőbe tettem bár a csoki rákötött így is, de azért így még erősebb csokikérget kapott. Szerintem isteni lett. Egy tálcára raktam az egészet, íme (kicsit csálék...)




A kalória tartalma: 1 db 100 kcal és a ch tartalma a legjobb 1 db-ban 1,5  szénhidrát van, ami nem semmi :)))
Meglátjuk ez mennyit jelent, mert én már benyomtam belőle 5 db-ot. Kíváncsi leszek a mérleg nyelvére reggel....Persze nem kötelező belőle 5 db-ot megenni, de szerintem 1-2 db tízóraira vagy uzsira belefér.







































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése