2014. március 14., péntek

A paleo életmód, újra

Gondolkoztam...

Iszonyú régen írtam utoljára, nagyon elhanyagoltam az írást. Először azt gondoltam, hogy új blogot kezdek el írni, hiszen az egy új kezdetet is jelentene. Végül úgy döntöttem, hogy nem kezdek új lapot, mert inkább vállalom a hibáimat és megpróbálok belőlük tanulni...

Két éve már, hogy elkezdtem a paleot, aztán 9 hónap után fokozatosan felhagytam vele. Nem azért, mert nem használt, hanem azért, mert egy másik országba költöztünk, ahol rengeteg hatás ért, először nem találtam a megfelelő élelmiszereket (vagy csak nem akartam), szóval kifogásokat írhatnék még, de nem akarok. A lényeg, hogy nekem bevált, csak én nem voltam elég erős hozzá.

Talán most az leszek. Már elkezdtem újra pár nappal ezelőtt és remélem, hogy a pozitív hatását hamarosan érezni fogom és akkor már könnyebb lesz folytatnom. Még küzdök az édességhiányommal, de azt sikerrel enyhítem paleos sütikkel. Nálam most nem a fogyás az elsődleges cél, bár ugyanott tartok súlyban ahol két éve elkezdtem. 

Próbálom vezetni itt a tapasztalataimat és az étrendemet az általam használt receptekkel.

A mai étrendem:

Reggeli: citromos-mandulás sütemény 1 szelet Lilla citromos-mandula tortája
Tízórai: magok (mandula, kesu, tökmag, mazsola)
Ebéd: banán + magok (dolgoztam és nem volt lehetőségem normálisan enni)
Uzsonna:  póréhagyma leves + székelykáposzta (ez volt az ebédem, már majd kilyukadt a gyomrom...)
Vacsora: 1 tojás, 2 kis szelet szalonna + zöldség, 1/4 db paleos zsemle

A receptek egy részét én találtam ki, a másik részét átalakítottam és persze van olyan amely nem az én agyam szüleménye :)

A póréhagyma leves elkészítésekor ezt a receptet alakítottam át Póréhagyma-leves . Az az igazság, hogy anno elkészítettem ezt és abszolút állíthatom, hogy ez a verzió legalább olyan jó.

Póréhagyma-leves
fotóm nincs, majd legközelebb :(

Hozzávalók:

2 szál póréhagyma, 2 db sárgarépa, 3-4 gerezd fokhagyma, kevés friss petrezselyem, só, fehér bors, kakukkfű, curry, őrölt szerecsendió, kókusztej (elhagyható, szerintem), olíva olaj + egy kis ghee (bármilyen más zsiradék is jó)

A hagymát és a fokhagymát felkarikázzuk, adunk egy kis sót hozzá és a zsiradékon megfonnyasztjuk. Ezt követően beleszórjuk a répát és a fűszereket. Nem szabad spórolni a fűszerekkel. Én egy fél teáskanállal tettem mindegyikből, aztán kóstolgattam. A recept többet írt. Felöntöm egy kevés húsleveslével vagy vízzel (én ezzel szoktam) és párolom amíg megpuhul. Ehhez teszek még 1-1,5 liter vizet és főzöm amíg puha nem lesz. Attól függ a víz mennyisége, hogy milyen sűrűre szeretnéd a levest. Fontos, hogy a fűszerezést kóstolgatni kell. Amikor megfőtt, pürésítem botmixerrel, majd egy kis kókusztejjel krémesebbé varázsolom. Csináltam egyszer anélkül is, szerintem úgy is tökéletes. A kislányom pirítóssal és sajttal eszi, én csak sajttal szórom meg. Szerintem istenin finom leves.

A székelykáposztát mindenki el tudja készíteni az eredeti recept alapján csak nem szabad besűríteni tejföllel, én csak úgy "hígan" eszem. Szerintem isteni finom ez is. Nem túl zsírosan csinálom, általában pulykacombból. Szóval nem túl igazi, de mi szeretjük.

Egyelőre ennyi. Próbálok rendszeresen írni ide. Leginkább persze magamat akarom motiválni a bejegyzésekkel. :) Remélem sikerül. Meg kellene gyógyulnom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése