2014. március 21., péntek

Kenyérféle

Meg kell mondjam kellő képen elegem van a paleos kenyerekből. Rengeteget próbáltam már. Megszoktam őket, de szeretni nem tudom, sajnos. Tudom ezzel szentségtörést követek el, de mivel még "csak" két hete tértem vissza a jó útra :), ezért még mindig beindul a nyálelválasztásom amikor megérzem a friss kenyér illatát. Sajnos a család most nem vesz részt a paleo mániámban. A párom mindent megeszik amit elé teszek, de most nincs annyira elszánva, hogy lemondjon a bűnös dolgokról :)

A paleos kenyér iránti ellenérzésem leginkább azt eredményezi, hogy egyre kevesebb ilyen jellegű eledelt veszek magamhoz. Néha azonban a szükség úgy hozza, hogy szendvicset kell készítenem. Ezen alkalmakkal készítek paleos kenyereket. Többféle kenyeret/zsemlét variálok. Ezek közül még az egyik legehetőbb a cukkinis bagett, amelyet a FB paleos csoport egyik mesterszakácsa alkotott :). Rengeteg jó receptet tesznek föl a csoporttársak erre az oldalra.

Cukkinis bagett




Hozzávalók (9 db kisméretű):

4 tojás
1 közepes db/15 dkg cukkini 
2 dl mandulaliszt
2 evőkanál Psyllium/útimagfűhéj
2 evőkanál kókuszliszt
fél dl szezámmag
3 evőkanál napraforgómag
só,
1 tk szódabikarbóna

Elkészítése:
A cukkinit a sajtreszelőn lereszelem (nagy lyukon), felverjük a tojásokat, beleszórjuk az útimagfűhéjat és hagyjuk picit állni, majd a cukkinit hozzáadjuk.
200 fokra előmelegítjük a sütőt.
Egy edényben összekeverjük a száraz hozzávalókat és összekeverjük a tojásos anyaggal.
Megformázzuk a bagetteket, sütőpapírra tesszük.
Ha szükséges vizes kézzel formázzuk.
Mindegyikre teszünk 2-3 bevágást és én megszórom egy kis maggal (napraforgó, szezámmag)
Kb. 20 percet kell sütni.
Nagyon-nagyon finom. Hosszú bagettként is ki lehet próbálni.

Ez volt a tegnapi vacsorám. Iszonyú finom melegszendvicset csináltam kis házi kenőmájassal, piros arannyal és reszelt sajttal. Ittam még hozzá egy kis teát is. Nekem nagyon ízlett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése