2014. március 18., kedd

Paleos Fish&Onions, a fish&chips újragondolva :)


A fish and chips az angolok nemzeti eledele. Ez a "ködös" ország, nem épp a konyhaművészetéről híres... Így lehetséges, hogy az egyik legnépszerűbb ételük a hal krumplival és, ha étteremben fogyasztod még jó kis borsópürét is abszolválnak mellé. Mondanom sem kell ez utóbbi általában kiveri nálam a biztosítékot, olyan vonzó, mint egy adag jól pürésített babakaja.., nem akartam semmit írni a zöld h...nyásról :), amelyhez a leginkább hasonlít. 

Szóval mióta ideevett minket a nyugati szél és feladtam a paleos életmódomat néhányszor belekóstoltam ebbe a minden sarkon megtalálható ételből. Sajnos nagyon ízlik, ami azért baj, mert nem túl egészséges ez a finomság. Persze a paleoba sem fér bele, de nekem bele kellett passzintanom, legalább a halat. Azt gondolom sikerült. A fehér lisztet zabliszttel váltottam ki. Tudom, hogy a zabliszt kompromisszumként fogyasztható csak, de én azért néha napján használok.
Szóval ennek jegyében készítettem el az én kompromisszumosan paleos, ropogósra sült halacskámat egy kis ropogósra sült hagymakarikával és paleos tartármártással.


Paleos sült halacska, ropogós hagymakarikával
tartármártással



Maga az étel, nem vagyok egy fotóművész :(

Hozzávalók:
4-5 tőkehalfilé szelet
1 nagyobb fej hagyma
zabliszt
1 tojás
szénsavas-víz
só, bors
zsiradék, nálam libazsír
A halszeleteket sózom, borsozom, a hagymát kb. 1 cm-es karikákra szeletelem és gyűrűkre bontom. Ezt követően készítek egy sűrűbb palacsintatésztát, a tojást elkeverem a kb. 2 dl vízzel és utána hozzáadagolom a zablisztet, addig amíg kellő sűrűségű nem lesz. Felteszek egy serpenyőben zsiradékot, nálam libazsír volt és jó melegre hevítem. Amikor elég meleg, de még nem füstöl :), akkor bemártom a halszeleteket és a zsírban ropogósra sütöm, kb. 6-7 perc alatt. Ugyanezt megcsinálom a hagymakarikákkal is és szépen megsütöm őket. Lecsöpögtetem így nem lesz túl zsíros. A család nem paleos tagjainak párolt rizzsel tálaltam. Én csak tartármártással ettem, amelyet házi majonézzel, mustárral és kókuszkrémmel csináltam, ez volt az alapja és ízesítettem citrommal, borssal, sóval és egy picit xilittel.
Az eredmény fantasztikus. Finom, ropogós, ízletes. Nagyon jó lett, a hagymakarikák is nagyon jól sikerültek. Gondolom más, paleosabb liszttel is működik, de én már annyival kísérleteztem és nekem nem sikerültek olyan igazinak. Erre vágytam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése