2012. január 29., vasárnap

Beteg lettem....

Ma reggel 90,2 kg voltam, ami a tegnapi 90,5 kg-hoz mérten nem nagy változás, de a semminél jobb.Egyébként tegnap egész este olyan éhes voltam, hogy a falat tudtam volna kaparni. Pár falatka sajtokkal oltottam az éhségemet.

Sajnos megnehezíti a dolgomat, hogy beteg lettem. Irgalmatlanul fáj a torkom, a fejem és még be is lázasodtam, így nehezebben bírom tartani magam az eltervezetthez, mert nyűgös vagyok, éhes vagyok és stb. szóval nehéz eset vagyok a magam számára. De, ha a tegnapi napot végig csináltam, akkor a mai elől sem hátrálok meg.

A drága párom nagyon aranyos és segít is. Mivel nem eszünk normál melegen sajtolt növényi olajat, kizárólag olíva olajat, tökmag -, dió -, mandula olajat, és legfeljebb állati zsiradékot, ezért vettünk kacsahájat és most süti kifele a kacsazsírt, amelyből lesz még fincsi kacsatepertő, amely belefér ebbe az étrendbe. Nem mondom, hogy állandóan ezt kell enni, de módjával nincs vele baj. A zsírt pedig főzésre és sütésre használom, hiszen ha belegondolunk régen sem volt más zsiradék, mint ezek és az embereknek semmi bajuk nem volt tőle. A margarint és egyéb hasonló barátait teljesen száműztük az étrendünkből, helyette vajazunk, bár az sem tökéletes, mert vajzsírt kellene belőle csinálni, amit még nem próbáltam. Szóval marad a vaj. 

Ezen kívül nekiállt paleo cipót sütni, mivel már nagy tapasztalata van, hiszen sokszor sütött magának. Ő csak kutyul mindenféle cuccot, ami belevaló, de a lényeg, hogy ez pl. mákból, zablisztből, tojásból, pici sütőporból és annyi vízből készült, hogy sűrű nokedli jellegű tésztát kapjunk, aztán egy kizsírozott formában megsütjük, mi általában a ikeás kompótos tálkában sütjük, így olyan zsemle formájú lesz.

Ma még össze kell szednem magam és főznöm kell, mert a hideg kaját nehéz előállítani, de a főtt kajával egyszerűbb dolgunk van. Nem kell annyit variálni. Én székelykáposztát tervezek, tejföl nélkül, light-osan, aki akar tesz bele tejfölt.

Visszatérve a reggeli-tízóraira, még sosem ettem ebből a mákos izéből, de most igen. Elég sok fenntartásom volt vele kapcsolatban, de a tegnapi nap elhatározása segített, meg persze az is, hogy a párom nem hiszi el, hogy kitarthatok és ez adja a legnagyobb lökést. :) Ma is mikor odaültünk az asztalhoz kései reggelink elfogyasztásához, jött azzal, hogy itt van a zsemle is, mert szerinte nem fogom megenni ezt a mákos izét. Hozzáteszem, hogy nekem túl mákos és legközelebb lepénynek sütöm meg, mert nem sült át rendesen, de egyébként elég fincsi volt. Nem volt éppen ropogós zsemle, de nem baj, mert a kacsatepertővel és a savanyú káposztával isteni finom volt. 

a mai kajám: 
Reggeli: alma (még nem volt kész az igazi reggeli)
             fél paleo cipó, kacsatepertő, savanyú káposzta, kevés kaliforniai paprika, tea 
Mindezeket 10 órakor nyomtam be, mert reggel 9-kor keltem. Nem volt korai a kelés, de még  fél egykor nem tudtam elaludni a láztól és a gyomrom korgásától.

Íme egy fotó a paleo cipóról...

Recept: pontosan nem tudom, mert ez erősen saccos, kb. 60 - 40 %-ban van benne a mák és a zabliszt, de lehet fordítva is (4 dl mák, 2 dl zabliszt), ált. két tojást teszünk bele, kevés só, sütőport és egy kevés vizet, hogy sűrű galuska tésztát kapjunk. Egy kizsírozott, olajozott tepsiben lepénynek, vagy kompótos porcelán tálban, zsemle formátumban megsütjük, de lehet készíteni muffin formában is.
Szerintem egész jó, van amikor dióval csináljuk, éppen ami kéznél van....

2 megjegyzés:

  1. érdekesek ezek a paleo cipók (cipőket írtam először :D ). :) Ezek szerint a férjednek ennyire bejött a paleo életmód, megszerette?

    Jobbulást, remélem, hogy már jobban vagy!!!

    VálaszTörlés
  2. Igen megszerette, és sokkal jobban érzi magát, nem csak a súly csökkenés miatt. Egyébként elég normálisan csinálja, az elején, hogy kifejtse a hatását "csak" eszerint étkezett, de mostanában tesz engedményeket néha. Ez nem baj, mert szerintem a fanatizmus nem megoldás. Tudod olyan ez, mint amikor már teljesen másképp kajálsz, de néha becsúszik egy kis torta vagy ilyesmi :)))

    Köszi szépen a jó kívánságokat. Ma megyek orvoshoz, szerintem kapok gyógyszert, mert a nyirokcsomóim szép nagyok lettek és a lázamtól sem tudtam végleg megszabadulni.:)

    VálaszTörlés