2012. január 30., hétfő

Lassan alakulok...

Minden szempontból...

Először is nyárra váltottam a blogon, a telet most kihagyom, ha erre a képre nézek meleg helyre akarok menni!!!! Nem visz el valaki :))) A bejegyzések címét nem sikerült megváltoztatnom, nem ad ki színeket azon a részen, érdekes...Nincs ötlete valakinek?

A súlyom ma reggelre kereken 90 kg. Örültem volna, ha lejjebb megy pár dekával, de nem akarok elégedetlenkedni, mert a kalóriákat nem számolom, mondjuk szerintem nem igazán voltam 1200 kcal felett, de az se baj, ha kicsit felé ment. A párom annyit evett, hogy rossz volt nézni. Nekem még egy kicsit át kell állnom, bár igazából csak a gabonák okoznak gondot, hiszen burgonyát, rizst eddig sem nagyon ettem. Ami még tiltott lenne az a tejtermék, de ahhoz is úgy állok hozzá, hogy módjával hagyom el. Amikor egy étel számomra tejföllel élvezhető ráteszem, ha a levesbe kell egy kevés tej v. tejszín belerakom. Úgysem eszek állandóan ilyeneket, ráadásul ezzel a tejtermék tiltással nem is teljesen értek egyet, bár tény, hogy rengeteg ember allergiás a laktózra, és akár még én is lehetek. Nyilván nem váltanak ki belőlem erős reakciókat, de attól még lehetek érzékeny rá. Gondolkozom azon, hogyha a gabonáról már "teljesen" leszoktam, akkor tovább fokozom és a tejtermékeket is hanyagolni fogom. Bár az is lehet, hogy néha-néha már most is kipróbálom a kókusztejet, zabtejet, főleg a kajákba. Még idáig nem jutottam el.

Sajnos engem nem túl nagy akaraterővel áldott meg az ég, persze ez tanulható. Mostanra azt gondolom, hogy kizárólag az evés és a takarítás szintjén nem bírok elég erős lenni. A takarítás már megy úgy ahogy, bár elég rapszodikus vagyok, de azt hiszem mindig utálni fogom és soha nem leszek, se tisztaság, se rendmániás. Régebben szemem sem volt hozzá, most már látom, ha káosz van körülöttem, de általában nem igazán érdekel. Azért nehogy azt gondolja bárki, hogy állandóan kupi van nálunk, de azért előfordul. Simán lefekszek úgy, hogy nincs elmosogatva, majd másnap megcsinálom, van aki erre nem képes, hát én igen....Főleg olyankor amikor beteg és gyenge vagyok, mint pl. most. Na ezt abbahagyom, hiszen nem a takarítási szokásaimat kell itt belezgetnem. Egyébként azért utálom csinálni, mert állandóan újra és újra kell csinálni, nincs benne semmi maradandó, ja de van, az, hogy sokkal hamarabb koszos és kupis lesz minden, mint ahogy meg tudom csinálni újra, olyan ez, mint Sziszüphosz és a sziklája... :))

Az evés terén pedig most edzem az akaraterőmet. Most csinálom 3. napja ezt az erőpróbát. Tudom, hogy nem kellene annak tekintenem, hiszen inkább életmódváltás szerű amit csinálok, de most még így élem meg.
Nekem nem az evés, hanem a nasi hiányzik. Én egy nasi királynő vagyok és persze, nem répát, meg karalábét szeretek nassolni, hanem csokis kekszet (pl. a vaníliás karika a kedvencem). Ezekről pedig le kell szoknom teljesen, legalábbis egy ideig biztos.

De mostantól megpróbálom a férjem mottóját alkalmazni, ami így hangzik, amelyik ételt nem eheti meg arra úgy tekint, mintha méreg lenne és, ha ezt sokáig erősíti magában, akkor előbb-utóbb el is hiszi. És elhitte, ő eltervezte, hogy fél évig kizárólag eszerint fog étkezni és ezt tette, soha egyetlen egyszer sem csábult el, sőt 2-3 hónap után még a húst is teljesen elhagyta. Onnantól kizárólag zöldséget, gyümölcsöt, magvakat, tojást és sajtot evett, meg néha zabot. Amikor már nagyon kívánta az édességet csináltam neki zabpehelyből trüffl-t, persze csak hasonlított és félig volt paleo, de azért ízlett neki. Akkor még nem tudtam a gofrit sem készíteni, de csináltam pl. cukkinis tócsnit, és Bambi reform almás sütijét, amit ezúton is köszönök neki, nagy sikert aratott, még a vendég gyerekek is tömték magukba.

Egy szóval az a lényeg, amit már a többiek is elmondtak, hogy agyban kell átállni. Engem most nagyon megijesztett ez az izé a szememen és ez most segít. Elterveztem, hogy levetetem, amíg ilyen kicsi, mert később, ha nagyobb lesz nehezebben gyógyul.

Most már csak a mozgás hiányzik, de azzal megvárom, amíg meggyógyulok...

A mai kajám a következők szerint fog alakulni:

Reggeli: 1 alma, 1/4 paleo cipó, juhtúró, gyulai kolbász, kaliforniai paprika
Tízórai: valamilyen gyümölcs
Ebéd: mandula, húsleves zöldséggel és husival
Uzsonna: 2 kisebb banán
Vacsora: székelykáposzta tejföllel kis adag
Utóvacsi: 2 kis db sütőtök, isteni finom volt

4 megjegyzés:

  1. Szia:)Hasonlítunk sok mindenben: én is 90 körül mozgok: 92 vagyok,én is utálok takarítani és nem is nagyon tudok és nekem is gyakorolni kell a kitartást!Sok sikert neked is!!:)

    VálaszTörlés
  2. Jaa és én is 65 -re szeretnék lemenni!!:)

    VálaszTörlés
  3. Hajrá, mind a kettőnknek :))))
    Remélem minél előbb elérjük amit szeretnénk :)))
    Neked is blogod? Kitartást :)))

    VálaszTörlés
  4. Muszáj lesz elérnünk!Én már nagyon utálom ezt az állapotot.Az első cél,90 alá menni:):)Aztán jöhet a többi:)Igen én is vezetek blogot és sokat segít.Puszi

    VálaszTörlés