2012. január 31., kedd

90 kg alatt...

Jártam már ott, tehát 90 kg alatt, legutóbb december közepén, aztán karácsonykor ettem mindenfélét, aztán januárban folytattam és most pénteken jutottam el a változtatásig.

Eltűnt amit eddig írtam és nem igazán emlékszem már, hogy miket hadováltam össze. Úgy rémlik talán arról írtam, hogy lassan megszokom ezt az új fajta étkezést és az éhségem is kezd elmúlni lassacskán és arra is rájöttem, hogy nem az új ételek miatt vagyok éhes, hanem amiatt, hogy nem zabálok folyamatosan. A párom rengeteget evett és még így is fogyott, nem is keveset. Most azt mondom jól bírom, de majd meglátjuk pár hét múlva. A fogyás ütemével sincs bajom, ha így halad tovább :))), nem ámítom magam. Nyilván lesz lassulás is, de remélem szépen fog haladni a súlyom lefelé. Rajta leszek.

Már csak a mozgás hiányzik, amit lassan el kell kezdenem, amint meggyógyultam persze, mert annak nincs értelme, hogy betegen nekiveselkedjek. Mindenképpen tornázni szeretnék, mert a bőröm olyan nagy lesz rám, ha sikerül leadnom a kilóimat, mint egy shar-pei kutyának és ráncos leszek, mint egy vénasszony. Inkább legyek ráncos és lógó bőrrel egészséges, mint kövéren sima bőrű és ránctalan, de legjobb lenne sima bőrrel, izmosan, nem túl ráncosan egészséges. Meg kell még találnom a megfelelő mozgásformát is. Majd meglátjuk...

Addig is a kenyér a legnagyobb gondom, meg az ételek sűrítése, de azt megoldom keményítővel, de a kenyeret szeretem. A keresgélés során találtam egy nagyon pofás kenyérsütős receptet, amit még ma ki fogok próbálni. Berakom ide, hátha másnak is megtetszik. A paleovital.hu blogon találtam ezt a receptet.

Diós, lenmagos, gesztenyés kenyér



Hozzávalók:
  • 6 db tojás
  • 2 evőkanál zsiradék – pl. sertészsír, kacsazsír, libazsír vagy jászvaj – Csak őrölt mandulából  készült kenyérnél nincs szükség zsírra!; viszont szoktam a liszthez tenni 1-2 evőkanál nyílgyökér lisztet
  • Egy fél literes bögrével “lisztek” – 2/3-ad rész őrölt mandula vagy dió, 1/3-ad rész egyéb lisztek – pelletek (pl. lenliszt, gesztenyeliszt, kókuszliszt),
  • 1 kávéskanál sütőpor vagy szódabikarbóna
  • 1 kávéskanál só
  • 1 kávéskanál őrölt köménymag
  • 1 evőkanál citromlé (lehet almaecet is, de az nem 100% paleo)
  • Apróra vágott aszalt paradicsom (elhagyható!)
Elkészítés:
  • Üsd bele a 6 tojást a kenyérsütő edénybe
  • Olvaszd fel a zsiradékot, és kihűlve öntsd a tojásokhoz
  • Öntsd rá a liszteket (a zsírt a lisztekre is öntheted)
  • Szórj bele sütőport vagy szódabikarbónát
  • Tedd a tészta alapba a fűszereket
  • Aszalt paradicsom (nyugodtan elhagyható!)
  • Amikor a gép már dolgozik, akkor kell rálöttyinteni  a citromlevet (almaecetet), mert egyébként a liszt túl hamar kipezseg és nem növekszik meg eléggé a kenyér
  • Minden gépen van egy rövid (rapid) program. Ez kb. 15 percig dagaszt (azaz jól összekeveri). Utána 15 percig keleszt, azaz langyosan tart, ez nem kellene, de nincs baja tőle. Utána 30 percig süt
  • Ha a kenyér tetejét nem látod elég barnának, akkor meghosszabbíthatod a sütést 10, akár 15 perccel!
  • Kiválóan szeletelhető, semleges ízű kenyér lesz
Bemásoltam az egész receptet és kipróbálom. Én azért dióval írtam, mert nekünk termett egy csomó dió és a mandula pedig nagyon drága. A lenmagnak még elviselhető az ára, 1 kg volt kimérve 650 Ft. Az még belefér, hiszen nem kell belőle sok. És ezek a kenyerek igazán laktatósak.

Majd leírom a tapasztalataimat, ha megsütöttem. Nekem a kenyér hiányzik a legjobban, de a megsütött mákos cipó úgy, ahogy pótolta a hiányát, de elég erőteljes az íze, így csinálnék valami mást is. A kedves párom nagyon egyszerű eset kajálás terén, nem egy válogatós típus. Én be kell lássam az vagyok....:))) Így legalább kísérletezgetek a kajákkal, ami végeredményben finomabbnál, finomabb ételeket készítek majd. Legalábbis ebben reménykedem....:))))

A mai kajámról egy kis regény::))
Reggeli: 1 pár debreceni kolbász, mustár, paradicsom, pár falat mákos paleós cipó
Tízórai: mandula kb. 10 db, két narancs, 1 banán, nem apróztam el nagyon hiányzott már a gyümölcs
Ebéd: székelykáposzta tejföllel, már kicsit unom...
Uzsonna: 1 banán
Vacsora: 2 szelet gluténmentes abonett, kevés kolbász, pár falat szalonna, paprika, juhtúró (soknak tűnik, de szerintem nem volt vészes)

Gőzöm sincs mennyi kalória, szerintem már megvan az 1200 kcal, de most direkt nem számolom, mert itt nem ez a lényeg.

Egyébként az éhség nagyjából a múlté, de a nasi utáni vágy még erősen megvan. Remélem az is csökken hamarosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése