2012. január 28., szombat

Újra kezdés, megint...

Tudom, hogy a kitartóság szobrát nem rólam mintázták, főleg, ha a kajáról van szó.

Nem akartam újévi fogadalmat tenni, mert tudom, hogy nálam a január nem az életmódváltásról szól, főleg nem az elkezdéséről, talán, ha már folyamatos lenne egy pár hónapja, akkor könnyebb lenne.

Nálunk a január a habzsi-dőzsik hónapja, mivel ekkor van a férjem névnapja, születésnapja, amelyet ünnepeltünk mi, szűk családi körben, aztán Db-ben nagyobb családdal. A kislányomnál még kacifántosabb, mert még plusz egy helyen kapott tortát, és még lesz egy szülinapi bulija a jövő héten, de az már csak pár óra és azt valahogy kibírom. A lényeg, hogy nem is akartam ebben a hónapban elkezdeni, folytatni. Azért próbáltam a mértéket megtartani, általában sikerült.

Ezen kívül motivációként, nőtt még a szemem sarkába két kis sárgás pálcika, rendkívül professzionális a megfogalmazása a Xanthelasma, amely magyarul a szemhéjon megjelenő sárgás zsírfelhalmozódást jelenti, ez egy nem túl esztétikus elváltozás a szemhéjon. Sajnos folyamatosan nő ez a dolog, ami egyre csúnyább lesz.Nekem még nagyon kicsi, de azért ijesztő, hogy egyik napról a másikra megjelent a szemem sarkában. Elolvastam egy cikket, amely még jobban  megrémít. Ez a cikk arról szól, hogy szívrohamra figyelmeztet ez a micsoda a szem sarkában. Becsatolom az egész cikket, mert tanulságos. Remélem, hogy segít másnak is, bár nem kívánom senkinek ezt a szépséget. Szerencsére az én pálcikáim nyomába sem érnek a lenti képen lévőnek, alig látszik még, de nem igazán örülnék, ha ilyen lenne. Egyetlen úton lehet eltávolítani, lézeresen, műtétileg....
Szóval a cikk

Szívrohamra figyelmeztet a szemhéjon lévő elváltozás

Szívrohamra figyelmeztet a szemhéjon lévő elváltozás
London, 2011. szeptember 16., péntek (MTI) – A szemhéjon megjelenő sárgás zsírfelhalmozódás a szívroham és más érrendszeri betegségek megemelkedett kockázatának jele lehet – idézte pénteken dán kutatók megfigyelését a BBC hírportálja.

A tanulmány szerint azoknál az embereknél, akiknél kialakult a xanthelasma palpebrarum elnevezésű elváltozás, 48 százalékkal nagyobb a szívroham kockázata.
A xanthelasma alapvetően a koleszterin felhalmozódását jelenti, és arra utal, hogy a test más részeiben is megjelenhet zsírfelhalmozódás. Kardiológusok úgy vélik, hogy az elváltozás felbukkanása a nagyobb szívkockázatra figyelmeztet.
A dániai Herlev Kórház kutatói 12 745 ember egészségét követik nyomon az 1970-es évek óta. A tanulmány kezdetekor a résztvevők 4,4 százalékának volt xanthelasmája. Amikor harminchárom év elteltével kontrollvizsgálatot végeztek, kiderült, hogy összesen 1872 embernek volt szívrohama, 3699 embernél alakult ki szívbetegség és 8507-en haltak meg. Negyvennyolc százalékkal nagyobb valószínűséggel kaptak szívrohamot, 39 százalékkal nagyobb eséllyel alakult ki szívbetegségük és 14 százalékkal nagyobb kockázattal haltak meg az eltelt idő alatt azok, akiknél jelen volt a sárgás csomó azokhoz képest, akiknél nem.
Az érfalakban felhalmozódó zsír, az ér “elmeszesedése” szívrohamhoz és szélütéshez vezethet. A xanthelasma megjelenése a szemhéjon pedig arra utal, hogy a koleszterin a test más részein is lerakódhat.
A tanulmányt a British Medical Journal című orvosi folyóirat online kiadásában ismertették részletesen.

Na erről ennyit, ez volt a végső lökés, hogy letegyem a kenyeret teljesen és átállítsam az életmódomat. Nem lesz egyszerű, de remélem fokozatosan sikerülni fog. Nem állítom, hogy egyik napról a másikra összejön, de talán egy-két hét alatt át lehet állni teljesen.

A mai kajálásom:

Reggeli: 1 szelet gofri (paleo) és egy kevés cukormentes lekvár, 1 dl tej
Tízórai: 1 alma
Elő Ebéd: savanyú káposzta és pár falat kolbász.
Ebéd: karfiol leves, grillezett husi és grillezett padlizsán
Uzsonna: pár szem pisztácia és mandula
Vacsora: narancs, sajt, tea


Sajnos bujkál bennem valami...., ráz a hideg, fáj a torkom, pedig úgy reméltem, hogy megúszom ezt a telet betegség nélkül, bár ez az elmúlt teleket tekintve hiú ábránd... Kalóriát nem számolok, bár szerintem benne van az 1200 kcal-ban.

Most megyek pihenni, remélem jobban leszek holnapra, magamba tunkoltam egy csomó vitamint és csodaszerként almaecetet, majd beszámolok arról, hogy milyen eredménnyel.

7 megjegyzés:

  1. Szia!
    Sokszor az nem elég, hogy az étrenden változtatol. Én sem eszem zsírosat, csak egy kevés barna kenyeret, inkább gyümölcsöt, salátát, még is magas a koleszterinem. Nekem is van ilyen elváltozás a szememen. Sajnos, három évvel ezelőtt, volt egy agyi trombózisom. Vedd komolyan és nézesd meg a koleszterint szintedet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mokuska!

      Megnézettem a koleszterinszintemet, tökéletes. Elég fura, de így van. Olvasgattam utána és kiderült, hogy a koleszterinszint nem jelent semmit, vagyis nem mindig mérvadó. Ez az elváltozás utalhat glutén érzékenységre, amelyet ki kell küszöbölni és meglátjuk, hogy akkor mi lesz.
      Remélem teljesen felépültél, mert elég rosszul hangzik az agyi trombózis.

      Törlés
    2. Az remek, hogy rendben van a koleszterined.
      Én teljesen rendben jöttem, nagyon nagy szerencsém volt!Már nem kell Syncumart szednem, elég vérhígítónak az aspirin protect. Lefogytam 95 kg-ról két év alatt 68 kg-ra. Most szinten tartok múlt év május óta. Ez sem könnyű....!


      Kitartást kívánok neked a fogyáshoz, és mielőbbi gyógyulást!!!!

      Törlés
  2. Hajrá Ildi, drukkolok újra! NEm is láttam még ilyet szemeken, amiröl írtál, de nem tünik valami megnyugtatónak. :( Járj utána tényleg!!

    VálaszTörlés
  3. Húúú!! Tényleg járjál utána!!!! Anyukámnak volt ilyen mindkét szemén és igen hátsófali infarktus vitte el. Lehet én is kinyitom a bezárt blogom, mert hasonló cipőben járok, hátha együtt könnyebb lesz ::))) január 24-óta nem kenyerezem és tejtermékezem én sem!!!

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy írtál. Nagyon szomorú, ami az édesanyáddal történt. Volt más jele is az infarktusnak? Utána olvastam bővebben ennek a témának és sok cikk szerint a glutén érzékenység lehet az oka ennek a dolognak. Természetesen nem az esztétikai probléma a legnagyobb ebben az esetben tudom jól, de én le szeretném műttetni. Most keresek egy olyan helyet ahol megcsinálják.
    PErsze a kenyérfélékre odafigyelek, már csak helyettesítőket eszek. Nem tartoznak a kedvenceim közé, de azért ehető. Örülök, hogy Te is jó útra tértél :)))Neked mekkora ez a bigyó a szemednél? Nekem még nagyon kicsi, szinte alig látszik, csak közelről. Ne haragudj megkérdezhetem, hogy van súlyfelesleged?

    VálaszTörlés
  5. Csak az van!!! Mármint túlsúlyom. Alsó hangon 20 kiló de 30 kiló minusznál is 54 kiló lennék ami 164 cm-hez nem lenne kevés. Tegnap majd megvesztem este 5- től nem tudom mi a fene volt, de se kenyeret se édeset nem ettem.

    Ja és ilyen izé kb 8 éve nekem is volt a szememnél picike és a kozmetikusom kiszedte gond nélkül, azóta sem nőtt vissza. Anyukámnak hivatalosan semmi baja nem volt!!! De édesség függő volt alig evett zöldséget gyümit és húst. Főleg szénhidrát kenyér cukor és tejtermék sajt joghurt volt az étrendje. A paleo könyvből értettem meg hogy ennek egyenes következménye az ami bekövetkezett.

    Szerintem kinyitom én is a régi blogom
    http://nyersenszep.blogspot.com/
    ez voltam én. Most úgy látom hasonló cipőben lépegetünk. Én most kb olyan étrendet követek mint a férjed. Próbálok néha húst enni de ez nehezen megy mert évekig nem ettem. Inkább a tojás az elfogadható számomra meg rengeteg zöldség és gyümölcs.

    VálaszTörlés