2012. február 1., szerda

Kipróbáltam....

Az előző bejegyzésben bemutatott paleo kenyeret. Egész jó lett. Botorság lenne rendes, lisztes kenyérhez hasonlítani, de azért helyettesítőként megteszi. Egyetlen hibája lett, kicsit elsóztam, de ez már az én gondom.
Berakok egy képet az alkotásomról, amely diós, lenmagos, szezámmagos kenyér lett.

Kicsit sötét lett a színe, de nem égett meg. Szerintem a dió miatt. A recepthez képest annyit változtattam, hogy kicsit több "lisztet" tettem bele, mert elég híg kotyvalékot kaptam kevesebb liszttel. Egyébként ez elkészíthető kenyérsütő nélkül, az csak leegyszerűsíti a folyamatot. Megsüthetem a sütőben is , akár lepényként, de muffin sütőben is. Mindenesetre legalább elméletben :)) helyettesíti a kenyeret. Ez az alternatíva akkor is jó, ha az ember nem paleozik, csak egyszerűen nem akar lisztes dolgokat enni. Nem mondom, hogy többet nem fogok kenyeret enni, hiszen még ma is úgy kívántam a kislányom vajas zsemléjét, hogy szivacs kellett az állam alá, de kitartok, mert az egészségem fontosabb. Remélem legalább egy fél évig kitartok.

Ma reggelre a súlyom nem változott, így nem is dokumentálom. Sajnos tegnap szerintem egy kicsit többet ettem, mint kellett volna. Nem tudok leszokni róla, hogy a mennyiségeket figyeljem, mert azért fogyni is szeretnék minél előbb.

A mai kajám:
Reggeli: gyümölcs saláta (1 banán, 1 alma, 1,5 narancs), 1 kis szelet sajt
Tízórai: napramag, banán
Ebéd: székelykáposzta tejföllel
Uzsonna: alma
Vacsora: borsó leves, diókenyér, kolbász, paprika, cickafark tea (nagyon fáj a hasam)

9 megjegyzés:

  1. Az ilyen kenyerektől nekem is ((:: sajnos pedig sokkal jobb lenne pót kenyérrel mint a nélkül. De most ez van. Az én bélrendszerem-gyomrom stb. nem bírja a fél kiló dió + 6 tojásból készült ételeket. De a lenmagosat sem. Amiből jöhet napi 1 db az a Szendi féle mákos muffin. na ezt úgy ahogy túlélem.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Látom, hogy kb. ugyanazzal szenvedsz, mint én tavaly. 98 kg-ról indultam, ma 72 vagyok, és még folyamatban a fogyás. Nekem a kalóriaszámolós módszer jött be, de hajszálra pontos számolással (az első fél év után mertem már tippelni is, de addig mindent mértem). És nem szenvedtem tőle nagyon, mert azt ettem, amit kívántam, csak lightosítva, mérve, számolva. És fogytam :)
    Ha érdekel, olvasd el ezt, zanzásítva a történetem: http://prettywitch.blog.hu/2011/11/03/elozmenyek_169
    És nézesd meg a pajzsmirigyhormon szintedet, sose lehet tudni.
    Light recepteket találsz a blogomon oldalt, és folyamatosan teszek fel újakat.
    Remélem, tudok picit segíteni, szívesen válaszolok, ha van kérdésed.
    Szurkolok!
    Boszi

    VálaszTörlés
  3. Kedves Boszi
    !
    Köszi a tanácsokat, aranyos vagy. Már csináltam a kal. számolós módszert, 98 kg-ról fogytam le 86 kg-ig, de a kitartásom sajna alábbhagyott ezután és kb.4 kg visszajött. Én most próbálom vegyíteni a két dolgot a kal számolást és a paleot. A paleot az egészségem miatt kezdtem el. Igazából alig más, mint a kal. számolás, hiszen akkor sem ettem krumplit, rizst, fehér lisztet, tk. lisztet is csak ritkán, de nem hagytam el teljesen, hanem módjával. Mivel tanultam, közben megengedtem magamnak 1-2 kocka csokit egy nap, szigorúan figyelembe véve a kal.tartalmát. Aztán nem tudom mi lett, de abbahagytam. A mostani annyiban más, hogy megpróbálom az összes glutént elfelejteni, és a kenyér pótlásról gondoskodni egyéb úton. A másik, hogy a borsó kivételével hüvelyeseket nem eszek, mert a paleo szerint és a nagynéném szerint orvosilag is indokolt elhagyni, mert pektin van benne, ami átereszthetővé teszi a beleket. Ezen kívül a tejes dolgokat is kerülöm, kivéve a sajtot és a vajat (ritkán), + nem eszek transzzsírokat (étolaj, margarin, ilyesmi), állati zsiradékot használok a kal. tartalma uaz, mint az olajnak (persze csak keveset használok) és hidegen sajtolt olajat használunk még. Szóval figyelek én a kalóriára is nagy vonalakban, de nem annyira, mint a kal. számolós módszerrel.
    Megnézem a blogodat majd, hátha találok rajta ötleteket. Az enyémet is nézd végig, ha ráérsz, akkor kezdtem elvezetni, amikor 98 kg voltam és van fenn 1-2 jó kis recept is, bár nincs kirakva a blog elejére :(
    Én is szurkolok Neked :))
    Ildikó

    VálaszTörlés
  4. A paleo lehet, hogy jó dolog, de ha neked is kritikus pont volt az édesség, akkor nem biztos, hogy a legjobb fajta fogyókúra. Nekem a kalóriaszámolás azért vált be, mert ezzel MINDEN NAP eszem édességet, mégis fogyok. Édesség nélkül sajnos nem bírom ki, ezen bukott meg minden korábbi fogyókúrám. Ha meg nem számolom, akkor hajlamos vagyok megenni egy nap 3000 kalóriát is gond nélkül, mert "ez a kicsi még belefér"...

    Átpörgettem a blogodat gyorsan, de majd fogok külön recepteket is olvasgatni. Remélem, te is találsz nálam olyasmit, ami beválik.

    VálaszTörlés
  5. Igen nálam is kritikus pont az édesség, leginkább a csokis kekszet imádom, de a paleoban is tudok édességet enni. A saját elhatározásom, hogy nem eszek. A paleot pedig nem a fogyás miatt csinálom kizárólag, így most nem is foglalkozom a kalóriákkal.
    A régebbi fogyózásom alatt ettem édességet és nekem is ment a fogyás, tudom, hogy módjával lehet enni. Nekem az édesség utáni vágyamat egyre inkább kielégíti a banán, és a paleo édességek. Csináltam már mákpiskótát meggyszósszal, a gofri is ízlik a cukormentes sárgabaracklekvárommal, szóval most kielégíti az édesség utáni vágyamat és egyre kevésbé kívánom.
    Szétnézek majd receptügyben nálad, hátha találok benne kedvemre valót.:)

    VálaszTörlés
  6. Paleo receptet biztosan nem, mert nem volt cél, hogy így főzzek. Viszont kíváncsi vagyok, hogy önmagában a paleo étrenddel lehet-e fogyni. Kétségeim vannak (sok kalóriát paleo étrendben is lehet bevinni, és akkor lehet, hogy egészséges, de nem fogyaszt), és kíváncsian várom az eredményt.

    VálaszTörlés
  7. Hát én nem tudom nekem, hogy fog menni a fogyás ezzel az életmóddal, de van előttem közvetlen példa. A férjem áprilisban kezdte 120 kg volt, ő tisztítani akarta a szervezetét, július végén már 94 kg volt, és én tudom, hogy mennyit evett...Egy idő után már nem kívánta úgy az édességet, sőt kenyeret a félig paleo-ban sem eszik, de ha mondjuk elmegyünk vendégségbe, akkor már nem mond nemet a pizzára sem. Ő ezt az életmódot októberig tartotta ilyen szigorúan. Azóta 2 kg-al lett több a súlya, de szerintem már a 94 kg kicsit kevés volt, bár ő még szeretett volna lentebb menni.
    Egy baráti házaspár hatására vágott bele az egészbe, ott a férfinek nem volt túlsúlya és nem is igazán fogyott vele, viszont egészségileg használt neki, a hölgy viszont fogyott vele 18 kg-ot. Ezekben bízom én is. Remélem a bizalmam nem hiábavaló :)))

    VálaszTörlés
  8. Ahogy írtam, kíváncsian várom az eredményt :)

    Ha esetleg mégse jönne össze, az a mennyiségeken bukik majd meg. Akkor viszont ha kombinálod a paleot a kalóriaszámolással, akkor egészséges is leszel, és tutira fogyni is fogsz.

    VálaszTörlés
  9. Tényleg azt próbálom meg kivitelezni, de nem annyira szigorúan, mint az 1200 kcal-ás, mert azt folyamatosan számoltam, szinte mindent mértem. A végére már eléggé belejöttem, hogy mennyit szabad saccra, kb. emlékszem rá és ezt próbálom meg alkalmazni. Nem mérek, de figyelek, remélem ez így együtt jó lesz.

    VálaszTörlés