2012. március 14., szerda

Az élet zajlik...

A kilóim nem mentek még 87 kg alá, de remélem hamarosan bekövetkezik. Sajnos mostanában nem igazán barátom a mérleg, mert jönnek azok a bizonyos "ünnepnapok", ilyenkor nem túl mérvadó. Remélem vasárnapra túl leszek rajta, mert ilyenkor többet eszek, sok édességet kívánok, de ezek tilosak. Ráadásul megyünk haza a családhoz, ami kajailag egy kész tortúra. Ráadásul otthon sem a legfényesebb a helyzet, de ez nem ide tartozik...

Munka frontján voltak fejlemények a napokban, de sajnos nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Örültem volna az állásnak, pedig ritka vacak feltételekkel tudtam volna elhelyezkedni, de sajnos a céljaim érdekében szinte mindent bevállaltam volna, bizonyos keretek között persze. Rossz az aki rosszra gondol :)

A helyzet az, hogy jogász vagyok, jó pár éves tapasztalattal a hátam mögött. Megcsináltam a szakvizsgákat, aminek a végén ott hagytam az addigi munkahelyemet, mert elegem volt abból, hogy nem engednek el vizsgázni, mindig halasztgatnom kellett, ettől sokalltam be. Ráadásul úgy is ez volt a célom, mert ügyvéd szerettem volna lenni. Mire sikerült befejeznem a vizsgákat megváltoztatták az ügyvédi praxis feltételeit, csak akkor lehetek önálló ügyvéd, ha legalább 1 évig ügyvédjelölt vagy alkalmazott ügyvéd leszek valahol. Sajnos úgy látszik ezen fog elakadni az ügy, mert nem igazán vannak ilyen jellegű állás, ami volt azokra szinte mindre jelentkeztem. Nem mondhatnám, hogy nagy sikerrel. A múlt héten azonban volt egy lehetőség, ahova elmehettem volna jelöltnek, de sajnos nem engem választottak, talán túl "macerás" voltam egy kicsi gyerekkel. Pedig bevállaltam, hogy minden nap este 6-ig tart a munkaidőm, persze amikor tovább akkor nincs mese. Ezekbe belementem, annyit kértem, hogy ha nincs ügyfél és a munkát is el lehet itthonról végezni, akkor engedjék meg, hogy 3/4 6-kor elmenjek, mert akkor talán elérem a 6:20-as vonatot és hazaérek fél 8-ra, a gyerek 8-kor fekszik. Ez biztos nem tetszett nekik. Ráadásul a fizetés is tuti lett volna, 70e nettó, a bejárást sem fizetik. Egy szóval ideális, persze tudom, hogy be kell vállalni, mert nincs más lehetőségem arra, hogy beletanuljak az ügyvédi szakmába. A fentieket is vállaltam volna, mondjuk a kamarába sem akartak bejelenteni, mert az pénzbe kerül. Ez azért már sok volt, mondtam nekik, hogy akkor milyen előnyöm származik ebből a munkából??? Mégis mit gondoltak, hogy ezért a fenomenális fizuért fogom elhanyagolni a gyerekemet? Szóval teljesen kiakaszt ez a helyzet , elegem van abból, hogy mindenki csak kizsákmányolni akar és a fizetség érte a tapasztalat, úgy, hogy 8 év kemény jogászi munka van mögöttem, nem kamu melók. Legutóbb a drága adóhatóságot képviseltem a bíróságon. Mindent összevetve úgy érzem nem ezt érdemlem, de arra már rájöttem, hogy ebben az országban nem az érdemek számítanak, hanem sok más egyéb "fontos" tulajdonság. Már ott tartok, hogy visszamennék a közszférába is, de most ott is létszámstop van. Így maradt a folyamatos pályázgatás, meg reménykedés, hogy talán egyszer én is "megfelelő" leszek egy állásra....

Na jól kipanaszkodtam magam. Addig is míg ez nem történik meg, paleos kajákat főzök és eszek, remélve, hogy legalább egészségesebb leszek tőle :)))

Ennek jegyében tegnap is sütöttem egy finomságot, mert volt egy jó adag darált mák és féltem, hogy meg keseredik. Nekem ízlett a végeredmény, a páromnak is bejött. Szinte teljesen cukormentesre sikerült.

Mákos - kókuszos szelet almával töltve (pocakpanna blogjáról)



Hozzávalók:
4 tojás
2 dl víz
5 dkg mazsola (kihagyható, szerintem)
10 dkg kókuszreszelék
20 dkg mák
1 tk stevia (kóstolgatni kell, mert nagyon édesít)
2 evk xilit 
3 ek zsiradék (margarin,vaj, olaj)
2 db alma
1 kk fahéj

 Ez egy elég egyszerűen elkészíthető sütemény. Természetesen készíthető az egész édesítőszerrel, de célszerű legalább 1-2 kanál xilitet vagy hasonlót belerakni a szárazanyag mennyisége miatt.
A tojásokat szétválasztjuk és a sárgáját habosra keverjük az édesítővel, eközben a mazsolát beáztatjuk a 2 dl vízbe. Ezután a sárgájához adjuk a zsiradékot, a kókuszreszeléket, a mákot, és a mazsolát a vízzel együtt vagy csak a vizet, én tettem a tésztába egy kis fahéjat is. Ezt követően hozzákeverem a pár csepp citrommal kemény habbá vert tojásfehérjét. Ezután egy bélelt vagy kikent tepsibe borítom a felét, majd középre ráreszelem a két almát nagy lyukú reszelőn, mert eláztatja a sütit (én kis lyukún csináltam így sem lett rossz, de tovább kellett sütnöm), a reszelt almát még megszórtam fahéjjal is, majd ráborítottam a massza másik részét is. Ezután úgy 180 -200 fokon 20 percig sütjük, érdemes tűpróbával ellenőrizni. Mikor kész hagyni kell kihűlni, hogy könnyebben lehessen szeletelni. Ebből kb. 26 kocka lesz, én nagyobbakat sütöttem, de legközelebb tepsiben és nem őzgerincformában sütöm. 1 kocka kcal tartalma 

Mák: 537 kcal/10 dkg, 1074 kcal -40 ch
Kókuszreszelék: 649kcal/10 dkg - 8 g ch
Vaj: 724 kcal/ 10 dkg - 3 dkg - 217 kcal
tojás: 4db - 272 kcal - 1 ch
xilit: 10 dkg/ 240 kcal - 2 dkg 48 kcal -5 ch
mazsola: 10 dkg/276 kcal - 5 dkg - 138 kcal - 30 ch

Összesen: 2398 kcal - 84 ch

1 kocka: 92 kcal - 3,23 ch, szerintem nem vészes, mondjuk egy kávé mellé, nyami-nyami :)))












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése