2012. március 9., péntek

Mallorcai mandulás-diós süti

Már akartam írni, de annyira sok minden történt a héten, hogy nem igazán volt sokszor erőm leírni a napi történéseket. A lényeg a héten lementem 87,2 kg-ra aminek nagyon örülök.

Visszatérve a címre - a többit majd később - csináltam ma egy isteni sütit, amit Bambi készített el (hálás köszönet a receptért) egy másik blogoló hölgy receptje alapján. Ő fogyós receptként tette közzé, én pedig örömmel láttam, hogy minden szempontból paleos. Kalória sincs benne sok és rendkívül kiadós, a ch tartalma pedig nagyon kevés. Megsütöttem (én kicsit kevesebb mandulával, helyette dióval, nem volt elég mandula) és azt kell mondjam isteni lett, teljesen olyan, mint egy diós vagy mandulás sütemény. Nem túl édes, nagyon laktatós, egy szóval isteni.
Mallorcai mandulás-diós sütemény
 Hozzávalók:

 20 dkg darált mandula (nálam 15 dkg mand., 5 dkg dió) (1250 kcal)
6 tojás (348 kcal)
6 dkg xilit (helyettesíthető ízlés szerint) (144 kcal)
1 tk fahéj
vanília aroma 4-5 csepp
reszelt citromhéj (ízlés szerint)

Na szóval a recept. A tojásokat szétválasztom és a sárgáját az édesítővel (cukorral) habosra kevered és aztán a többi hozzávalót is beleteszed apránként, én a mandulát és a diót keverem utána a végén. A fehérjét habbá verem és végül a mandulás masszát belekeverem a habba és végül beleborítom egy őzgerincformába, de szerintem legközelebb tepsibe öntöm, így talán rövidebb idő alatt megsül, mert nem lesz olyan vastag. Én 45 percig sütöttem 160-170 fokon. Sajnos a szilikonformából nem nagyon akart kijönni, ezért kicsit szétesett, mire kiszedtem, de ez legfeljebb a látványát rontotta el, az ízlelőbimbóimat így is tökéletesen meggyőzték :).
A ch tartalma teljesen elenyésző, 1 szeletben 150 kcal van. Tudom, hogy nem kevés, de szerintem nem is vészes. Én alapvetően nem számolom a kalóriát, elég nagyvonalúan bánok vele. A fogyásom lassú, de nem is akarom elsietni :) Inkább lassan, de biztosan.

Most  megyünk bulizni, próbál a barátnőm az étrendünknek megfelelő kaját készíteni. Nagyon aranyos dolog tőle, bár kicsit furdal a lelkiismeret, mert jó  sok munkát adtam neki. Oda is készítettem azonban süteményt, meggyes pitét, tk. tönköly búzaliszt a fele, kíváncsi vagyok ki veszi észre :))





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése