2012. március 30., péntek

Cukkini "spagetti" bolognai szósszal

Ez volt a mai vacsorám. Kicsit féltem tőle, mert azért én az igazi bolognai spagetti nagy-nagy rajongója vagyok. Azt kell azonban mondjam, hogy nem csalódtam. Isteni lett. Persze nem tésztás, de teljesen pótolja azt a spagettit, ami tésztával készül, ráadásul kalória sem igen van benne, főleg ami a "spagettit" illeti.

Íme a recept és egy kép is kedv csinálónak :)

Cukkini "spagetti" bolognai mártással

Szerintem látványnak sem utolsó



























































































































Egyébként nem bonyolítottam túl az ételt, ami miatt lehet, hogy kerültek bele nem éppen paleo kompatibilis hozzávalók is, mivel a szósz zacskóból került a hagymával, fokhagymával és pici borssal ízesített darált pulykahusihoz. Nem igazán volt kedvem és hozzávalóm sem az eredeti elkészítéséhez. Szóval a húst a fenti hozzávalókkal egy kicsi olívaolajon megpároltam, megsütöttem, végül felöntöttem a szósszal és az ahhoz szükséges vízzel. Összerottyantottam és kész is volt a szósz.  A lényeg csak most jön.

Én 1 db cukkinit mertem feláldozni, mert féltem az eredménytől. Szóval 1 cukkinit, ami 1 embernek bőven elég (egy viszonylag kicsi cukkini), meghámoztam és a zöldségpucolóval vékony csíkokra hasogattam. Majd az így keletkezett metélt cukkinit, beledobáltam, a fővő vízbe, amibe tettem 1 ek 10%-os ecetet, és egy kis sót is. Kb. 4-5 percig főztem az egészet és leszűrtem. Egyáltalán nem lett ecet ízű, viszont szépen egyben maradt és a szép színe is megmaradt.

A végeredmény érdekében a cukkinire halmoztam a bolognai szószt és egy kis reszelt sajttal bolondítottam meg, isteni lett. Elfelejtettem, hogy parmezán is van itthon, holnap azzal fogom megkóstolni és ezt fogok ebédelni. A lényeg, hogy teleettem vele magam, pedig nem volt egy hatalmas adag.

Az egyetlen hibája igazából a húshoz fűződik, a darált pulykacombhoz. Ez egy kérdés is egyben, hiszen a darált húst a mélyhűtőben tároltam 2,5 hónapig, de ez úgy tűnik betett neki, mert már amikor kivettem állott szaga is volt és egy picit az íze is az lett. Még szerencse, hogy a bolognai szósz erősen fűszeres, ezért nem nagyon érződik rajta, de azért kijön. Nincs valami ötlete valakinek arra, hogy ezt kivédjem, mert sajnos már nem először fordul elő velem, de csak a darált húsnál....

3 megjegyzés:

  1. Ugyanezzel a problémával szembesültem immár kétszer: darált szárnyashúsból nem jó semmit sem csinálni. Én a csirkét és a pulykát alapesetben sokkal jobban szeretem, mint a disznót, de ezekben a kajákban alig bírom megenni. Nálam itt jött el az a pont, ahol úgy döntöttem, hogy nem érdekel a koleszterin és a többi, és a darált hús csak disznóból lesz és kész :)

    Próbáltam ezt a kaját én is ugyanígy, de nekem teljesen szétment a cukkini, pedig nem is főztem, hanem gőzöltem, és sajnos egyáltalán nem volt tészta hatása, inkább olyan francia lecsós lett :(

    VálaszTörlés
  2. Igen tényleg jobb a sertéshúst darálni talán azért, mert alapból zsírosabb és az ad jelleget az ételnek. Mi azonban évek óta nem nagyon eszünk disznóhúst, volt olyan fázis amikor szinte nem is bírtam/bírtuk megenni a disznóhúst, max. rántva, mert teljesen elszoktunk tőle. Elég fura íze tud lenni, ha elszoksz tőle. A szárnyas nálam is szinte minden kajánál befigyel, a darált hússal sincs semmi bajom, a mostanival az volt a gondom, hogy állott íze volt és nem friss, ezt már darált disznóhúsnál is észleltem, sajna a fagyasztás nem tesz jót neki. De egyébként igazad van a daráltból jobb ízű az étel.

    A cukkini nekem tökéletes lett, nem tudom tettél-e ecetet a vízbe, mert az kell, hogy ne essen szét. Én kb. 4 percre tettem ecetes (1 ek), lobogó vízbe és aztán villával kiszedtem. Nekem teljesen jó lett. Nem lett ecet ízű a cukkini tőle, szóval én nem csalódtam benne. Próbáld ki egyszer így is.

    VálaszTörlés
  3. Nem próbáltam ecettel, de megpróbálom majd, köszi!

    VálaszTörlés