2012. március 20., kedd

Böjtölök

Nem mondom nehezen megy, nagyon. Főleg, ha az ember lánya paleo étrenden van és nem ehet pl. vajas pirítóst vagy rakott krumplit (én nem teszek bele kolbászt), vagy egyéb finomságokat. Lassan a kardomba dőlök, mert szinte álló nap azon jár az eszem, hogy mi a fenét főzzek, mert nem érzem magam nyuszinak, hogy reggeltől estig csak nyers zöldséget és gyümölcsöt fogyasszak. A receptekkel is bajban vagyok, mert a 95%-ukat nem ehetem, a másik 5-öt meg nem nagyon találom. Azért próbálok ügyeskedni.

A férj uram, amikor elkezdte ezt az életmódot, két hónap után átállt a húsmentes étrendre, szinte csak nyerset evett, plusz ha főztem valami általa is fogyaszthatót. Kevés ilyen étel van, de megengedett magának kompromisszumokat, például a nem akadt fenn azon, hogy a gyümölcslevest kicsi tejjel készítem. Megette. Általánosságban azonban szinte csak nyers ételeket fogyasztott, hát ez nekem nem megy.

Próbálom kitalálni, hogy mit főzzek. Tegnap készítettem kelkáposzta főzeléket, kis keményítővel és pici zablisztes rántással, plusz csináltam hozzá gombafasírtot. Ez utóbbi szörnyű lett, szerintem. Aminek leginkább az volt az oka, hogy nem igazán találtam el a fűszerezését, mondjuk azért elfogyott, viszont azt a szagot, amit a konyha árasztott a sütés után, hát azt szívesen kihagynám. 

A mai napon egy kicsit kétségbe zuhantam, mert reggel megláttam, hogy a drága-finom dió kenyerem megpenészedett, sajna azt kell mondjam, hogy nem fogy el belőle egy kis cipó formájú, egy hét alatt. Át fogok állni a muffinra és fagyasztani fogom, legalábbis a barátnőm ezt tanácsolta. A diót pedig lecsökkentem, mert nagyon gyorsan fogy és sajnos már csak 6-7 kg van belőle, héjasan. Eddig azért habzsi dőzsiztem vele, mert azt gondoltam, hogy van dögivel. Sajnos nagyot tévedtem....Viszont a sütik hiányoznak, így a dió marad az édességhez. Szóval új kenyeret vagy muffin fajtát fogok sütni.

A mai nap viszont enélkül telt el. Szinte egész nap mandulát, mazsolát (ezeket módjával), banánt (2 közepes), datolya (8 db) és almát (2 db) csemegéztem, ebédre kiegészítettem egy kis kelkáposzta főzelékkel, vacsira pedig paradicsomot ettem, reszelt sajttal, bazsalikommal és egy db. tükörtojással. Nem mondom, hogy nem tudnék még enni, de kibírom. Holnap megint nem tudom mit fogok enni, nehéz menet ez a kaja. Ezt a fajta kaját húsvétig tartom, plusz szeretnék bele valami jó kis méregtelenítő napot tűzdelni, mert szerintem szükségem lenne rá. Nem igazán tudom hol kezdjem, és mivel. Léböjt kúra? Fogalmam sincs, szégyen bevallani, de még nem csináltam ilyet. Szívesen várok ötleteket.

Kiszámoltam a mai kajámat és szerintem belefér az 1200 kcal-ba, remélem ez segít majd a súlyom gyorsabb csökkenésében. Egyébként már a lassú, de biztos fogyásból is elegem van, ezért megpróbálok tényleg odafigyelni a kalóriára, bár az az igazság, hogy szerintem a húsmentesség segít majd, hogy kicsit beinduljon a dolog, ezzel biztatom magam. Ez a mondat összetett lett, de nagyon :))) Sajna még mindig 87,2 kg körül mozgok, ez alá nem ment, de talán holnap reggel bekúszik a bűvös 86 kg a mérlegen. Nagyon várom.

Egyébként ami fura a környezetem reakciója. Amikor 8-9 kg-ot fogytam alig vette észre valaki. Most tartok 4 kg-nál, ami lássuk be nem sok, de látszik. Érzem a cuccaimon, azt mondta férjem, hogy érzi azt a nőt, akit eldugtam eddig, mondták idegenek, ismerősök, és nem csak bátorításként, mert én nem említettem nagyon a közvetlen környezetemet kivéve ezt a kaja módot. Azt mondta anyukám, hogy átvariálódott a testem egy kicsit, persze még nem annyira látványos, de már így is örülök neki, mert motivál végre valami, a súlyom lefelé mozgása nem inspirál annyi szent..., hiszen a reumás csiga gyorsabb...

A mozgással még mindig hadilábon állok, sajnos a talpam még mindig nagyon fáj, nem tudom írtam-e erről, de nagyon vacak. Az uram azt tanácsolta, hogy a szobakerékpáron spinningeljek, hát nem mondom érdekes volt, a sima szobakeró nem igazán alkalmas erre a mozgásformára... Bár lehet, hogy én vagyok béna. Érdekességként megemlíteném, hogy izomlázam van, ugyanis vasárnap kerti munkáztam. Nem gondoltam volna, hogy egy kis kapirgálás, pakolászás is "megárt" az izmaimnak. Ez is mutatja milyen edzett vagyok.:)
 






7 megjegyzés:

  1. Minek erőlteted ezt az étkezést, ha nem esik jól? Eddig azt hittem, azért, mert tetszik, de ha nem tetszik, akkor minek szenvedsz vele?

    Húsmentes ételekkel nem fogsz fogyni, sőt! Az a baj, hogy arányaiban már most is sok szénhidrátot viszel be (bagoly mondja verébnek, na mindegy), ha kihagyod a húst, még többet fogsz. A testvérem, amikor vega lett, nem fogyott egy dekát sem.

    Döntsd el, mit akarsz: normális tempóban fogyni vagy paleózni. Ha fogyni, akkor kezdj el kalóriát és tápanyagarányokat számolni (a myfitnesspal nagyon jó hozzá), 45% szénhidrát, 35% fehérje, 20% zsír aránnyal (nem kőbe vésett, de sztem kb. jók ezek az arányok), ha paleózni, akkor pedig önmagában attól ne várj fogyást. Nézd meg ezt a blogot: http://egyehezoviadala.blogspot.com/ 90+ról indult a lány, és 1400 kalóriás étrenddel gyönyörűen fogy. És egészségesen eszik. Neked is beválna, hidd el.

    Kipróbáltam a datolyát mint helyettesítőt. 100g-ban 300 kalória van, csak szénhidrát, és 100g-ot piszok gyorsan megeszek :(

    Mozgás: szobabicikli jó ötlet a jelenlegi súlyod miatt, és jó lenne még a heti 2-3 alkalmas hosszabb séta is. Gyönyörű az idő mostanában, menj el egy-egy órákra sétálni. Most még ne fuss, de később hátha ahhoz is kedved lesz :)

    VálaszTörlés
  2. Pici motivácio:
    nézd 1200 kcal nyers zöldséggel
    http://www.rawfoodbootcamp.com/
    fél év alatt 3 új nő !!! Gyönyörű sugárzó arccal nem fáradt ördög öreganyja kinézettel ::))
    Szóval bőven lehet nyers zöldséggel-gyümölccsel fogyni, és nem teszed tönkre a hússal a veséidet.

    Pont múlt szerdán voltam egy női hormonos előadáson, a téma rengeteg fiatal 30-as nő volt ott vagy endometrózis vagy baba hiány miatt. Nagyon tanulságos előadás volt melynek lényege az volt hogy sajnos felhalmozódott már az elődeink DDT fogamzásgátló használata miatt talajban vízben egy csomó olyan anyag ami ösztrogén szerűen viselkedik. Így nincs meg az arány az ösztogén-progeszteron között. Rengeteg problémát okozva ezzel, többek között az endometrozist is. Tanács legalább 50% nyers zöldég gyümölcs, és maximum 10 + hús mert a zsírhoz kötődik ez a sok vacak anyag ami borítja a rendszert, és az 10% bio kell hogy legyen!!!

    ez egy korábbi rövidebb előadás hanganyaga, ezt meghallgatva mentem én is el

    itt a link
    http://www.kerak.hu/mp3/BibliaHaz/eletmod/lh-33.mp3

    VálaszTörlés
  3. Van abban igazság amit írsz. Én a paleot nem kifejezetten a fogyás miatt csinálom, hanem az egyéb hatásai miatt, és hidd el nekem nem csinálnám, ha nem érezném a jótékony hatását.

    Nyilván fontos a fogyás is, de nekem most nem ez az elsődleges, persze szeretném ha gyorsabban menne, de szép lassan megy lefele. Azt gondolom inkább a mozgásra kellene egy kicsit nagyobb hangsúlyt fektetnem, de sajna nagyon fáj kb. két hete a talpam, így nehezen veszem rá magam.

    A húsról meg csak annyit, hogy nem akarok én vega lenni, de mostanában nagyon sok húst ettem és szeretnék egy kicsit méregteleníteni, ezért hagyom el a húst 2 hétre, nem tovább. Mondjuk én a vega kajálás során nem eszek kenyeret és hasonlókat, mert legtöbben ekkor rengeteg kenyeret esznek. Ez a húsmentesség csak ideiglenes, ezért panaszkodtam, mert nehezen bírom. Nem az életmóddal van magával bajom.
    Tény és való, hogy a datolyában és azokban amiket eszek van ch, de lassan felszívódók, mert gyümölcsök. Így nem károsak, bár nyilván nem is segítik annyira fogyást...

    Szoktam olvasni az általad említett blogot, nagyon ügyes a leányzó. Szurkolok neki és csodálom, hogy megy neki a futás is...

    Én azonban teljesen szeretnék áttérni erre az életmódra kisebb kilengésekkel persze, nem mondom, hogy nagyon könnyű, hiszen nehéz levetkőzni a beidegződéseket, a régi ízeket sem szeretném elfeledni.. Mindezeket alkalmazva szeretném csinálni ezt az étkezést.

    Tudom, hogy ellentmondásos vagyok :)), hiszen fogyni akarok, de paleozni is. A kettő persze nem zárja ki egymást, csak mondjuk lassabban megy a dolog és ezt tényleg nehezen viselem.

    Csináltam régebben a kal számolós, tornázós diétát, de feladtam, nem azért mert nem fogytam, gyorsabban mentek le a kilók, mint most, le is ment ezzel a módszerrel 10 kg, aztán abbahagytam, nem tudom miért. Most ebbe fogtam bele és nem akarom abbahagyni, megpróbálok jobban odafigyelni a kalóriára, remélem menni fog, de leginkább a sportra kellene "ráfanyalodnom". Szerintem ma a férjem rá is fog venni, velem fogja csinálni, azt mondta. Majd meglátjuk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te tudod, nem akarok beleszólni, csak más jött le abból, amit a posztban írtál ahhoz képest, ami a kommentben volt.

      Mozgás nem árt, de 80 kg felett azért csak óvatosan. Én Titti futásaival sem értek egyet, de én már csak ilyen kritikus vagyok :)

      Törlés
  4. Kedves Szera!

    Ismerem ezt az előadást és az egész össztrogén sztorit, mivel sajna endometriózisom van, így érintett vagyok. Teljesen igazuk van szerintem is, ráadásul mióta elkezdtem paleozni a leglátványosabb változást pont a hormonokkal összekötött dolgokban értem el, értve ezalatt a menstruációs ciklusom változását. Próbál alkalmazkodni a szervezetem a változásokhoz és azt kell mondjam pozitívan. Évek óta ez volt az első olyan ciklusom, amikor kibírtam gyógyszer nélkül a mensest, ráadásul nem csak elviselhető volt, hanem 1-2órát kivéve nem is fájt.

    Én egy Norvégiában élő magyar nő tanácsára kezdtem el használni a Womenscreamet, ami jó is volt, de nem volt elég. Már nem változott annyira, mint kellett volna. Most a kajálás óta viszont igen. MAjd írok erről egy részletesebb bejegyzést.

    A zöldséggel kapcsolatban pedig csak annyi a gondom, hogy igazából szeretem a húst, de próbálom módjával fogyasztani, ez a pár hét húsmentesség szerintem direkt jót tesz majd a szervezetemnek.

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Tegnap a részletes előadáson az endometrózisról azt mondta Wolfgang:
    - sajnos lassan gyógyul lehet 2 év is
    - nagyobb dózisú progeszteron kell 40-30 mg (nem 20)
    - fibrin bontáshoz kell serropeptaz + nattokinaz enzimet szedni (Neprinol szer)
    - máj méregtelenítés és a többi amit biztosan tudsz.

    Szóval jó az irány, csak így tovább!!!

    VálaszTörlés
  6. Nemi sikerült választ írnom. :(

    Örülök, hogy "beleszólsz", több szem többet lát és érdekel a véleményed. Persze aztán úgy csinálom, ahogy nekem jobb :)))

    Nekem nem a paleoval van bajom, hanem a húsmentességgel, nehezen viselem. Azt érzem, hogy semmit sem tudok enni. Tudom kitartónak kellene lennem, de nem megy, így valószínűleg a hús visszatér az étrendembe, persze most azért próbálom kerülni. A böjt jó dolog, de azért jobban lehet bírni, ha az ember ehet pl. gabonát, meg fehérjét...., burgonyát, stb.

    Hozzáteszem, hogy ma kilengtem. Egész nap takarítottam és a vendégeknek készítettem szendvicset és palacsintát. Két hónapja nem ettem ilyet, na ma igen, jól esett, mert nagyon éhes voltam, de szerencsére nem érzem, hogy nem tudok visszatérni a paleora, viszont a húsmentességel valószínűleg felhagyok. :)))

    VálaszTörlés