2012. március 5., hétfő

Muszaka

Hát nagy nehezen eljutottam ennek az éteknek a megalkotásáig. Csináltam már régebben is, de nem egészen így, ahogy most. Paleosítottam, és nem bántam meg. Sajnos fotó nem lett, mert a gép lemerült, mire pedig lett gép a kaja fogyott el, pedig elég nagy adagot csináltam.
A lényeg a recept, ezt az összes muszakás receptből variáltam össze.

Hozzávalók: 
(6 főre csináltam, persze lehet kevesebbet is, arányosítva)
5 db padlizsán
1 kg darált pulykacomb
0,8 l paradicsomlé v. sűrített pari 1 nagy db
3-4 szem paradicsom (elhagyható)
1,5 dl vörösbor
só, bors, 
1 kk oregano
1 teáskanál (ízlés szerint) oregano
1 kk fahéj (isteni benne)
4-5 fej vöröshagyma (méret függő)
4 gerezd fokhagyma
1,5 - 2 dl olívaolaj
reszelt sajt

Tudom nem kevés hozzávaló kell ebbe az ételbe, de megéri időt és energiát áldozni rá. Ráadásul a kisebb adagot könnyebben el lehet készíteni.
Na az alkotás részletesen.
A padlizsánt megmosom, felszeletem kb. 0,5-1 cm vastagra és sózom borsozom, + pici olivával meglocsolom, megkenem és sütőpapíron kb 180-200 fokon 10-15 percig sütöm. Ez a legmacerásabb része. Szépen megbarnulnak.
A padlizsán sülése közben, egy serpenyőben megpárolom az apróra vágott vöröshagyma felét és a fokhagyma felét olívaolajon. Ha már üveges, hozzáadom a darált húst. Ha kifehéredett, hozzáöntöm a vörösbort, megfűszerezem sóval, borssal, oregánóval és fahéjjal, mindezeket összekutyulom és ezután lefedem és takarék lángon puhára párolom, célszerű a folyadékot lesütni róla. 
Egy másik edénybe megpárolom a többi vöröshagymát, szintén olívaolajon. Ha már üveges, rászórom az összeaprított fokhagymát, majd egy picit megforgatom és hagyom sülni 1-2 percig, utána hozzáadom a paradicsomlevet (raktam el tavaly) vagy lehet sűrített paradicsomot , + só, bors és egy kis kanál mézet vagy édesítőt teszek hozzá. Felforralom az egészet és lassú tűzön kb tíz percig főzöm.
Mikor minden megvan, a hozzávalókat összeállítom egy kivajazott tepsiben. Először egy sor padlizsán, aztán a darált hús, rá a mártás, majd újabb sor padli, rá tettem a szeletelt paradicsomot, aztán jött a darált hús, és a pari szósz, majd legvégül még egy sor padlizsán. Legvégül teszek rá egy kis reszelt sajtot és közepes lángon 20-25 percig, vagy ameddig a sajt megpirul sütjük. 
NEm mondom, hogy egyszerű, de nem kerül több időbe, mint egy normál rakottas kaja. És, hát a végeredmény isteni. Olyan különleges az íze, amilyet még nem nagyon ettem, étterembe is elmenne. A férjemnek is nagyon ízlett, ráadásul itt voltak a sógornőmék is és ők is nagyon dicsérték, pedig nem paleoznak.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi a receptet! Az egyik kedvenc görög kajám volt, K. is szereti, és nem tudtam, hogy kell csinálni. Ha majd ráérek, megpróbálok még "lightosítani" rajta, és megcsinálom.

    VálaszTörlés