2012. február 13., hétfő

Datolyás kókuszgolyó

Lehidalok ettől az édességtől. Lehet, hogy paleos, de elképesztően finom. Mindenkinek tudom ajánlani kipróbálásra.
Az alapot a webcukrászda paleos oldaláról vettem, ahol datolyás-kókuszos kúpként működött, megtekinthető itt . Én egy nagyon kicsit átvariáltam, de nem nagyon. Az összhatás és íz fenomenális lett. Csak kevés lett. Próbaként csináltam egy párat, összesen 20 db lett belőle.



Hozzávalók ehhez a mennyiséghez:

15 dkg datolya (ez puha volt) (450 kcal)
5 dkg kókuszreszelék, ízlés szerint egyébként (330 kcal)
sima, zsírszegény kakaópor (szintén ízlés szerint) (100 kcal - 2,5 dkg)
rumaroma (ízlés szerint)

Igazából ez az ízlés szerinti süti :))) A datolya édes ízétől függ a hozzávalók mennyisége. Na mindegy, én a datolyát kimagoztam (ha nagyon kemény, vízbe kell előtte áztatni), beletettem az aprítóba és nekiestem, még öntöttem hozzá vizet így a végén jó krémesre kutyulta a gép. Kikanalaztam (a férjem közölte, hogy elég furin néz ki) és beletettem a kávédarálón összeőrölt kókuszreszeléket, aztán szórtam bele kakaóport és végül megbolondítottam egy kis rumaromával, gondoltam nem rontja el, hát nem tette Addig kóstolgattam, öntögettem hozzá a kókuszt, kakaóport, amíg egy nagyon fincsi összhatású masszát kaptam. Végül golyóbisokat csináltam belőlük és kókuszreszelékbe forgattam. Isteni lett, csak kicsit puha. Valószínű nem lesz olyan, mint az igazi kókuszgolyó, de az íze kárpótol mindenért.
Legközelebb többet kell csinálnom, bár a datolya nem a legolcsóbb alapanyag, sajna.

Az enyém kal. tartalma a következő képen alakult.

Összesen: 880 kcal és 150 ch az egész, ez 20 db-ra levetítve.
1 db-ra 44 kcal és 8 g ch jut, szerintem ez nem vészes, így minden diétázónak jó alternatíva lehet az édességet tekintve.
Ajánlom mindenkinek :)))


4 megjegyzés:

  1. Ez egész jó, jobb, mint az én kókuszgolyóm 63 kcal/db kalóriatartalommal. Mondjuk az zabpehellyel és almával készült, a datolya - legyen bármilyen édes - valszeg jobb, mint a zabpehely.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik. Igen én is így gondolom:), hogy a zabpehelynél jobb a datolya, bár valószínűleg drágább is..., mondjuk így semmilyen édesítőt nem használtam. Tegnap amikor hazaért a leányzóm a suliból a datolyás gombócot követelte, de addigra sajna elfogyott. Valószínűleg gyártani kell az újabb adagot:)

    VálaszTörlés
  3. Isteni finom!Löttyintettem bele egy kis Stoh rumot! ;)

    VálaszTörlés
  4. Isteni finom!Löttyintettem bele egy kis Stroh rumot!;)

    VálaszTörlés