2012. február 24., péntek

Várom a hétvégét

Azt rebesgetik a hírek, hogy a hétvégén tavaszi idő lesz:)), alig várom már. Az egyetlen rossz az olvadásban, hogy ez a sok hó gyorsan olvad el és nem tudja a föld magába szívni. Ez a mi udvarunkon különösen gondot okoz, mert tavaly nyár végén csináltunk kerítést és az udvaron sajnos, mind az autóbeálló, mind a kiskapu környéke föld. Hát nem mondom most már lassan kezd sártengerré változni.

ÚÚÚÚtálom!!!, de nagyon, remélem minél hamarabb felszárad, mert lassan nem csak sár, hanem kis tavacska méretű pocsolyák is színesítik a képet. Mondtam is az uramnak, hogy lassan csónakkal fogunk közlekedni a bejárati ajtó és a kapuk között. Ez egyébként borzasztó, mert mondjuk nagy műgonddal kipucolom a csizmámat és addig tart, amíg el nem érem a kaput, mert azon a részen konkrétan elsüllyedünk...

A párom ma reggel letett egy pár deszkát a kapu környékére, hát a nagykapu környékén ez elég érdekes lett, mert utána ráállt és majdnem hanyatt esett akkorát csúszott a sárban a deszkán :)) Szóval izgalmas közlekedni. Már kitaláltam, hogy szatyrot húzok a lábamra és az utcán leveszem. Csak utána hova tegyem ezt a csodás állapotú zacskót, áááááááhhhhhhhh :D

Egyébként most reménykedem, mert fúj a szél és viszonylag langy idő van, így hátha pár nap alatt felszárad ez förtelem és már nem olyanok leszünk, mint a varacskos disznók, ha megközelítjük a kaput :))))

Visszatérve a hétvégére, megyünk a barátainkhoz, akik szintén paleoznak, de ők már 2 éve és náluk mindig valami különlegesség készül. Kíváncsi vagyok, hogy most mi lesz a menü. Én készítek kókuszos-datolyás golyót.

Remélem lesz lehetőségünk egy kicsit csavarogni ebben a jó időben, mert nagyon rám férne egy kis friss levegő.

Visszatérve a kajálásra.

Ma kipróbáltam a paleos rántott csirkecombot, hát nagyon finom lett, próbáltam lightosítani (szép szó :)), és még azt is, hogy ropogós legyen a külseje.

Ötleteltem, hogy miből készítsem a panírt, mert nem akartam még zablisztet sem használni. Így maradt az amit itthon találtam. Végül az alábbi kotyvalék lett belőle:)) Ötleteket egyéb paleos blogokról gyűjtögettem, nagyon köszönöm azokat a szerzőknek.

Rántott csirkecomb másképp

Kicsit túlontúl is napsütötte rántott csirkecomb :))
  
Szóval a csirkecombokat besóztam, először őrölt szezámmag és őrölt napraforgó keverékébe forgattam meg (70-30%) arányban, aztán tojásba, majd újra ez előbbi keverékbe. Végül egy vékonyan kizsírozott tepsibe fektettem és a combok tetejét megöntöztem egy kis olvasztott kacsazsírral, majd alufóliával lefedtem és közepes lángon fél óráig sütöttem. Ezután levettem a fóliát és mind a két oldalán sütöttem még 7-8 percig, majd mindkét oldalát megpirítottam. Nem tudom pontosan mennyi magot őröltem meg, erősen saccra ment. Kicsit túl pirítottam, de egyébként isteni lett. És ami a legjobb nincs olajszag a lakásban és mégis isteni lett az íze, finom omlós és a panír rétegtől kicsit különlegesebb lett az íze. 

Szívesen ettem volna uborkasalival, de végül görög saláta készült hozzá. Összességében egy isteni ebédet alkottam és még meg se gebedtem a melótól, mert a legjobban a tűzhely mellett álldogálást utálom a készítésében közvetlenül az olajszag után... Csak azt sajnálom, hogy eddig nem sütőben sütöttem a rántott husikat, még ha rendes panírral készül akkor is. Rá fogom beszélni anyukámat, hogy próbálja ki, mert ő 8 embernek szokott rántani és ehhez kb. 1 l olajat használ el...Ehhez nincs mit hozzáfűzni...

A végeredmény fent látható és a szívemet melengeti, hogy egy kis napsütést is sikerült becsempésznem a blogba.:))

Lehet, hogy nem kevés a kal. tartalma, ebből a csirkecombból 2 db volt kb. 350 kcal, ami szerintem ebédre nem olyan vészes, főleg nem görög salival. 

Örülök, hogy megsütöttem. Nem mondom, hogy állandóan ilyet fogunk enni, de azért néha belefér.

A mai délutánunk még izgalmas lesz:) MA lesz a farsang a suliban és az egész osztály pingvin lesz, alig várja már a kiscsajszi :)) Megyünk megnézzük a leányzót és jót fogunk bulizni. :)

2 megjegyzés:

  1. Hűűű ezt ki fogom próbálni!!! :) Köszi!!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, ha kipróbálod, nekem nagyon bevált. Kicsit féltem tőle, de kár volt :))

    VálaszTörlés