2012. február 13., hétfő

Nehéz napok...

... leginkább a női létet megszomorító időszak miatt. A hasi görcsök hagyján, de az, hogy minden pillanatban édességet ennék, szörnyű. Sajnos a gyümölcs ezt már nem elégíti ki. Bár van egy sanda gyanúm, hogy most olyan stádiumban vagyok, hogy egy tábla csokit kellene megennem ahhoz, hogy elmúljon ez az állapot, bár lehet elég lenne pár kocka is, de nem eszek. Nem és nem, kitartok. 

Ezen kívül a paleoval kapcsolatos problémáim is akadtak, bár igazából csak az, hogy állandóan főzni kell és legfőképpen az, hogy ki kell találni mit főzzek. Eddig nem főztem állandóan, kb. hetente 1x, 2x hetente, leginkább hétvégén. Most, hogy a hideg vacsora, ebéd nehezebben oldható meg, mindig azon kell agyalni mit főzzek, főleg ha nem akarok húst hússal enni. Már pedig nem szeretnék. Lehetne persze állandóan zöldséget, gyümölcsöt enni, de egyrészt nem kívánom folyamatosan, másrészt nem olcsó mulatság. Mondjuk anyagilag inkább a magok, mandulafélék ára megterhelőbb, mint a normál étrendben, de ha kiszámolom összességében kb. 10 %-al kerül többe a kajálás. Nyáron pedig kifejezetten olcsóbb.

A mai ebédet a drága párom kreálta. Vettünk friss hekket és azt grillezte meg a sütőben és sütött hozzá almát. Én a sült almáért nem rajongok, de a halacska isteni volt, bár legközelebb nem kell majd ilyen sokáig sütni. Mindent összevetve fenomenális volt. Én magában ettem egy kis savanyúsággal. Fejedelmi étek. A férjem mondta, hogy rakjak fel egy képet az alkotásáról :)))

Grillezett hal, sült almával


Még tegnap levadásztam a webcukrászda, paleos oldaláról egy receptet, amit kis variálással kipróbálok. A lényeg, hogy datolyát kell pürésíteni, bele kókuszreszelék és kakaópor, ebből fogok golyókat csinálni. Majd meglátom milyen lesz és lefotózom: remélem finom lesz, mert eléggé fenem rá a fogam. 

A mai szerzeményem, amivel a datolyát fogom pürésíteni, egy aprítógép. Nagyon örülök a gépnek, csak félek, hogy nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. A múlt héten vettem egy kávédarálót, ami hát nem túl nagy teljesítményű, elég gyéren darál. Bár még kávét nem daráltam vele, "csak" szezámmagot, lenmagot. A kókuszreszelékkel már semmit sem tud kezdeni, pedig mások szerint azt is le kellene darálnia, hát nem teszi. 
Mindegy remélem ez jobb lesz, ezt a Lidl-ben vettem és általában amiket ott vettem beváltak. 

Elméletileg egy jobb géppel akár a dióból és a mandulából is tudok vajat csinálni, ha jó sokáig keverem, remélem ez ilyen. Hát majd kiderül..., bár annyi mandulát sosem fogok tudni venni, hogy csak úgy próbálgassam. Egy vagyonba kerül. A dió sem olcsó, de a kertünkben termett rengeteg, így nem kerül semmibe. Emiatt sütöm állandóan a diókenyeret, mert dió az van rendesen. Egyébként tegnap kipróbáltam olíva olajjal kacsazsírral és talán még az íze is jobb lett egy kicsit. Pedig a kacsazsírt szeretem, de ebben úgy tűnik nem annyira tuti.

Na megyek és kipróbálom. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése