2012. február 23., csütörtök

Miért is várom a paleo étrend hatását...

Nem titkolt szándékom, hogy nem kizárólag fogyni szeretnék ezzel az étrenddel, hanem egészségesebbé szeretnék válni.

Mostanában sok minden ért egészségileg, amik egyrészt megijesztettek, másrészt pedig felhívták a figyelmemet, hogy jobb lenne egy kicsit jobban odafigyelni magamra, mert bajok lesznek. Azt gondolom, hogy ahhoz még elég fiatal vagyok, hogy ennyi egészségügyi problémám legyen. Már pedig van. 

Több jelet is kaptam az elmúlt pár hétben, problémák váltották egymást. Először a szemem alatt jelentek meg a xanthelazmának nevezett bőrproblémák, amelyek koleszterin anyagcsere rendellenességről vallanak, ráadásul úgy, hogy a koleszterin szintem tökéletes. Ez mindenesetre elgondolkodtató, főleg az általam megtalált cikkben foglaltak alapján.

Ezen kívül endometriotisom is van, amit egy women's cream nevezetű progeszteron krémmel kezeltem, ami  eleinte pozitív változásokat okozott, főleg az "ünnepnapok" körül. Ezzel a krémmel kapcsolatban azt az információt kaptam több helyről, hogy ha nem is mulasztja el legalább nem engedi nőni ezeket a csokicisztákat. Sok mindenkinek segített, nekem sajnos ebben nem. A menstruációs fájdalmaim azonban sokat enyhültek a krémtől, így legalább elviselem ezeket a napokat, nem csak vegetálok. Sajnos az endos csokiciszta majdnem 1,5x akkora, mint volt a kezdetekkor 1,5 éve és még kettőt látott az uh-os, amit eddig nem. Valószínűleg gyorsabban nőtt volna krém nélkül, de ezt már nem lehet tudni.

Ezzel kapcsolatban  merült fel még a paleo diéta, amit ált. együtt alkalmaztak néhányan a krémmel és pozitív hatást tapasztaltak. Sajnos úgy tűnik a műtétet nem tudom elkerülni, mert elég nagyra nőtt az egyik ilyen ciszta.


A problémám az, hogy az egyik ilyen csokiciszta már hatalmas és a petefészkemben van, azt mondta az uh-os, hogy egy fakír vagyok. Eddig azt gondoltam hülyeség, de most, hogy már 3. napja mozdulni is alig tudok a petefészek görcsöktől, már nem gondolom. Most kipróbáltam egy moksa elixír nevű homeopátia alapú szert, csak ezzel meg az a baj, hogy először felerősíti a tüneteket. Na, most döntsem el, hogy emiatt a szer miatt erősödtek fel a tüneteim vagy pedig egyéb oka van, pl. szét akar durranni benn az egyik ilyen ciszta. Bár ez elég elképzelhetetlen, mert nem véletlenül hívják csokicisztának... Szóval nem a legkönnyebb eldönteni, hogy mi legyen, megműttessem magam vagy várjak még egy kicsit. Már 1 éve rászántam volna magam a műtétre, ha tudnám, hogy végleges megoldást hoz, de nem, mert ez a valami mindig visszanő és nincs rá gyógymód. Az egyetlen gyógymód arra, hogy elodázzuk a ciszta visszanövését az az, hogy drasztikus szerekkel menopauzás állapotba hoznak, tehát elkezdesz drasztikusan klimaxolni fél évig, eközben leáll a hormontermelés és nem nő vissza, de a "klimax" kellemetlen hatásai mellett, egyéb mellékhatásokkal is számolni kell. Láttam a tesómon, aki alávetette magát ugyanilyen probléma miatt, csak hamarabb derült ki nála a probléma, mint nálam. Ez sajnos nem korfüggő, ő 6 évvel fiatalabb, mint én. Emellett a szer mellett magas lett a vérnyomása, a májenzimek egyre romlottak, míg olyan állapotba nem jutott, hogy végül már nem használhatta ezeket a csodagyógyszereket, mert a mellékhatás erősebb volt, mint amit eredményként el lehetett érni. Hát én ennek nem vetem alá magam....

A felső sorokat pár napja írtam, de most hozzá akarom tenni, hogy a hasi fájdalmaim nagy része megszűnt, de sajnos a műtét úgy látszik elkerülhetetlen. Sajnos, most éppen olyan orvost keresek, akiben megbízom, mert az előző akinél voltam, hát eléggé megrémített. Így is eléggé meg vagyok ijedve nem hiányzik még az si, hogy az összes lehetséges variációt úgy adja elő, mintha ez nagyon valószínű lenne. Nem baj, hogy tájékoztat, de nem mindegy, hogyan...

Ezen kívül szívpanaszaim is lettek és a bal karom is úgy el kezdett fájni, hogy majd kiugrott a szemem. El is rohantam orvoshoz, aki csinált ekg-t és közölte, hogy a pulzusom nyugalmi állapotban is 100 körül van, hát az nagyon magas. A pajzsmirigyemről nem lehet, mert azt 1,5 hónapja nézték. a végeredmény, hogy egy belső feszültség okozza és szedjek rá Betalocot, hát nem szedtem. Még most is érzem egy kicsit a szívemet, de sokkal jobb és valószínűleg tényleg a stressz okozta/okozza ezt a problémát. Mostanra a pulzusom is visszaállt a nyugalmi szintre, de azért ijesztő volt.

Sajnos stressz az van elég mostanában. Az ember nem szívesen ír ilyeneket, mert ez olyan imidzs :) romboló. A lényeg, hogy amióta letettem a jogi szakvizsgáimat nem igazán találok állást, a szakvizsga miatt felmondtam az adóhivatalnál, mondván oda vissza tudok menni. Vissza is tudnék, ha nem lenne létszámstop, de van, így ez most nem túl valószínű. Ráadásul alkalmazott ügyvédi állást kerestem, nem közszférás állást és hát azt kell mondjam, az sincs. Nagyon ritkán hirdetnek egyet-egyet, de elenyésző. Már arra is vetemedtem, hogy ügyvédjelölti állást pályázok meg, de oda már túlképzett vagyok. Arra meg nincs pénzem, hogy fizessek egy ügyvédnek, hogy alkalmazzon. Ez sajnos a realitás. Sajátot nem csinálhatok, mert nem dolgoztam jelöltként a szakvizsga előtt, "csak" az adóhivatalnál. Most folyamatban van egy állás, de már 3 hónapja nincs semmi hír, csak azt, hogy mivel állami munka ezért várjak nyugodtan, mert lassan őrölnek isten malmai. Hát várok, de egyre rosszabbul vagyok. Már nem olyan jó itthon lenni, vagyis jó, de én túl társasági ember vagyok, ahhoz, hogy csak úgy itthon legyek. A jóból is megárt a sok.

Szóval mindent összevetve nem túl rózsás a helyzet, de remélem, hogy legalább az egészségi állapotom javulni fog... ettől a paleotól. Jó lenne vele fogyni is, de várok még a kal. számolással, mert most először próbálok alkalmazkodni ehhez az új étrendhez, az is elég nehéz.

7 megjegyzés:

  1. Huh. Nem vagy könnyű helyzetben, semmilyen szempontból sem :(

    Nem fogod megfogadni, de azért a saját lelkiismeretem megnyugtatása végett leírom: szerintem drasztikus kalóriaszámolós diétával le kellene menni viszonylag gyorsan 80 alá, de inkább 75 környékére (attól függ, milyen magas vagy), és amikor a BMI már normális, akkor átállni a paleora, ha akarod, plusz elkezdeni mozogni. Jó lenne a súlyodat minél hamarabb csökkenteni, mert a betegségek egy része biztosan visszavezethető a túlsúlyra (nekem pl. a teljes vérképem helyreállt 80 alatt, holott volt vagy 15 "csillagos" tétel). A fogyás utáni mozgás pedig a stressz kezelésére is nagyon jó (tartós idegességet egész jól ki lehet futni magadból).

    Másik dolog, hogy a homeopátiás és egyéb csodaszereket (mint pl. a paleo, bocsi) felejtsd el, inkább több orvost kérdezz ki, és ha többen ugyanazt mondják, akkor azt a kezelést kövesd. Bár ők sem zsenik, de mégiscsak többet tudnak erről, mint akik nem tanulták ezt 6 évig.

    Állás: minél több helyre beadni, körülnézni, nem egy hely válaszára várni! És ha kell, elmenni 1 évre ügyvédjelöltnek, ha utána saját irodát akarsz nyitni, és ez a feltétele.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Én meg most nem látszom ki egy határidős munkából, de azért írok pihenés gyanánt. Jó hogy írtál kicsit nem paleót is mert az is segít. Nagyon bízom hogy megoldódik a munkahelyed. Én 23 évvel ezelőtt voltam APEH os. Nálam az a két év volt a boldog békeidő. Azóta a magam ura vagyok, jó volt míg kicsik voltak a gyerekek, aztán megszoktam hogy magánzó vagyok. Az hogy könyvvizsgáló lettem azt is az Apeh nak köszönhetem ::))
    Van a tények-tévhitek fórum, nem gondolod hogy ott kérdezzél ? Nem csak a Szendi G. de sokan már értenek hozzá, illetve van egy orvos aki nem nőgyógyász de palós, talán tud a dilemmádon segíteni.
    Sokat segít hogy írsz, én meg olvaslak. A hét végén nem voltam olyan ügyes mint te, de azóta haladok újra. ma sütöttem almás mákos muffint ::))
    Mindenképpen jó úton jársz. Engem is a saját egészségi nyavalyáim elhagyása motivál (hagyományos orvosi szempontból tök jó vagyok 57 évesen semmi gyógyszerrel), nem annyira a súlyom, de azért ennek is örülök, hogy tartósan csökken. Ma reggel olvastam egy könyvelős fórumon egy velem korú hölgyet, ő 2011-08-01 én olvasta végig a paleót másnaptól így eszik az egészsége miatt, 88 kg-ról most van éppen 70 kg alatt.

    VálaszTörlés
  3. KEdves Pretty!

    Van igazság abban amit írsz, de a paleo annyi embernek segített sok-sok nyavalyában a környezetemben, hogy azt gondolom még nem állok le róla. Az az igazság, hogy nem tudom újra tudnám-e kezdeni, nem kockáztatok, mert egyre jobban érzem magam ettől a kajálástól. Még erről konkrétan nem írtam, de számomra most nem a gyors súlycsökkenés a lényeg, hanem az egészségem. Írok hamarosan a pozitív hatásokról is, csak adok még neki vagy két hetet. Gyors súlycsökkenős diétába már fogtam bele és leálltam, valószínűleg agyban nem voltam elég felkészült hozzá. Most viszont elég erőt érzek magamban ehhez az életmódhoz, és azért ha nem is gyorsan, de szépen lassan fogyogatok.

    Az egészségügyi problémáim persze indokolnák, hogy a vérképem rossz legyen, de alapvetően minden eredményem rendben van, a vérkép szerint. Így a vérképem sem indokolja, hogy most aztán hirtelen adjam le a túlsúlyomat, hiszen a kilók elraktározásáért is megdolgoztam :))

    Ne haragudj, hogy ellent mondok, de szerintem az orvosok semmi másban nem hisznek csak a gyógyszerekben, minél drasztikusabb annál jobb alapon, műtenének mindent amivel szembe kerülnek. Hidd el volt már elég tapasztalatom velük saját oldalról és a közvetlen környezetemből is. Ráadásul a közvetlen környezetemben is van pár doki (a nagynéném, a férje, a két legjobb barátnőm), így tudom mire alapozni. A homeopátia egy nagyon jó dolog, nincs elég időm elmagyarázni, de a homeopaták is orvosok, csak tovább képezték magukat ezen a vonalon. Nem mondom, hogy minden bajra alkalmazhatóak, de sok mindenre használhatók, tapasztalat.

    Visszatérve az orvosokra, a nagynéném mesélte, hogy soha semmilyen természetes gyógymódról nem tanultak, pedig a gyógyfüvek hatásosságát talán még te sem vitatod. Bezzeg gyógyszertant tanultak orrba szájba. Én azt gondolom, hogy kellenek az orvosok, de messze állnak a mindenhatóságtól és szerintem az a jó orvos, aki ötvözni tudja a természet adta "csodaszereket", a kemikáliákkal is. Én is ebben hiszek.

    Áttérve a munkára. Rengeteg önéletrajzot megírtam, beadtam, vártam.. Az ügyvédjelölti munkát említetted, de én már nem lehetek jelölt, mert csak az lehet, akinek nincs szakvizsgája. Nekem van. Így már "csak" alkalmazott ügyvéd lehetek, amit elvállalnék akár minimálbérért is , mert valahogy tovább kell lépni, de oda túlképzett vagyok, nem vagyok már annyira formálható, szerintük. Hidd el ezt az utat is megjártam. Próbálkozom, nem adom fel, de sajnos én nem tudok fizetni azért, hogy dolgozhatok, pedig ez eléggé szokványos ebben a szakmában. Tudom, hogy csak 1 évet kellene kibírnom, de kellene egy hely ahol kibírhatom :))) Addig is várok erre a melóra, ami most kilátásban van, még ha lassan is jön el.

    Azért nagyon köszönöm a véleményedet, még ha nem is értünk mindenben egyet, mert segít végiggondolni a dolgokat.

    Üdv Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem hiszem, hogy az orvosok mindenhatóak lennének, sőt, volt sok rossz tapasztalatom velük is. De ezzel együtt ha több orvos ugyanazt mondja, azt sokkal inkább megfontolásra érdemesnek tartom, mint ami tudományosan nincs alátámasztva.

      Ha a vérképed oké a jelenlegi súlyod mellett, akkor talán valóban nem kell sietni annyira a fogyással. De azért talán annyira rá sem ér. Mindegy, te érzed, te tudod. Nekem az egészségügyi problémák és kockázatok okozta ijedtségnél jobb motiváció nem kellett, de mások vagyunk.

      Szakma: sejtem, hogy minden irányból körbejártad a témát, nem is akarok beleszólni. Szurkolok, hogy amiről írtál, az összejöjjön :) És ha nem, előbb-utóbb a létszámstopnak is vége lesz.

      Törlés
  4. Kedves Szera!

    Örülök, hogy olvasol és jól is esik. Annak is örülök, hogy te is figyelsz magadra, ez nagyon dicséretes dolog azt gondolom. Jobb későn, mint soha. Az én édesanyám 58 éves, de semmit sem tesz magáért és rávenni sem tudom, pedig ő nem gyógyszermentes életet él. Lassan inzulinos II. típusú diabéteszes és ez még csak egy a gondok közül, közel 110 kg, cigarettázik és semmit sem hajlandó tenni magáért. Ebbe bele lehet őrülni, mert látod, hogy épül le és ez nagyon szörnyű érzés. Nem tudok segíteni rajta, mert nem hagyja, attól félek így nagyon gyorsan el fogom veszíteni, pedig nagyon imádom. Stresszes az élete, nincs kedve, már sajnos igénye sem, hogy foglalkozzon magával és ez ijesztő. Én nem akarok így élni ennyi idősen, pedig sajnos nekem is van hajlamom a cukorra, mert édesapám is az. Ő sem foglalkozik túl sokat magával, de még mindig jobb, mint az anyám. Ő már nem cigizik, de a kaja nála is befigyel, nem foglalkozik vele...

    Na mindegy, sajnos helyettük nem tudok élni. Te viszont nagyon ügyes vagy, hogy így tudod tartani magad, még ha néha ki is lengedezel :))

    Jó egészséget kívánok.
    Üdv Ildikó

    VálaszTörlés
  5. Hát én már 30 éves korom óta figyelek magamra, (azóta vagyok vega pl és azóta jógázom) nem most kezdtem. Valószínű ezért vagyok ilyen helyzetben ::)) Csak az akkor egészségesnek mondott teljes gabona barna rizs, tofu + tejtermék vonalat (de tej nélkül, joghurt sajt) követtem, majd 10 évig a makrobiotikát (ebben tejtermék sincs).Többször csináltam 21 napos böjtöt is, orvosi felügyelettel párszor böjt táborokban. Valószínű ez javított az átlaghoz képest rajtam, de a tavalyi 5 hetes nyers evésem és most a paleó mutatja meg hogy van ennél sokkal jobb helyzet is.

    Illetve hát ez a sok gabona megtette a bélrendszeren át a hatását ( néha én is hipoglikémiás tüneteket produkálok, a pajzsmirigyem alul működik egy kicsit, a hasnyál-mirígyem is, és néha mellé kalimpál a szívritmusom.) Vagyis ahogy a nagykönyvben le van írva minden megvan, pedig hát ha egészséges (már pedíg ezt nyomatták az elmúlt 20 évben) az étrendem akkor ez honnan van?

    Mindíg azt kerestem, hogy mi az a módszer, stb, amivel én segíthetek magamon, és ha nincs pénzem külső segítségre ilyen olyan gyógyászra stb. akkor is segít rajtam. Tisztán elméleti síkon jutottam ehhez az étrendhez, és napról napra érzem az áldásos hatását ::))

    Szóval én a mostani eszemmel és tapasztalatommal nagyon fontosnak látom a glutén társai + tej és barátai és a cukor és családja nagy ívben történő kerülését. Aztán hogy ami fennmarad a hálón abból ki mit fogyaszt az már részletkérdés, meg az is hogy van-e ennek a dolognak neve vagy nincs paleo vagy nem paleó.

    Remélem szép mosolygós hétvégéd lesz ::))

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Ildi vagyok.Nekem egy hete derült ki az endometriózis.A tiéd hogy alakul? Változott a paleótól? Most én is azzal kacérkodom.

    VálaszTörlés