2011. február 26., szombat

Mézes - zabpelyhes keksz

Ma sütöttem, mert már nagyon ki volt éhezve a család. Maradtam azonban reformosítás mellett. Nagyon finom lett ez a keksz, már alig van belőle. Legközelebb még jobban lightosítanám, mert így egy darabban 90 kcal lett egy db és az kicsit sok, de őszintén szólva istenien sikerült. Az én nyafi kislányom is csak nyam-nyamozik, aminek nagyon örülök.

Szóval a recept.
Hozzávalók:
20 dkg zabpehely
10 dkg teljes kiőrlésű liszt ( én tönkölyt használtam)
fél tk szódabikarbóna
1 tk almás süti fűszerkeverék (ez volt itthon, de a fahéj is elég)
1 tojás
5 ek méz (lehet persze mással is )
10 dkg margarin
10 dkg durvára darált dió
3 dkg étcsoki


A szárazakat összekevertem és utána hozzáadtam a "nedveseket" is és összegyúrtam. Aztán kis golyókat formáltam belőle és utána kilapítottam sütőpapíron és 160 fokon 20-25 perc alatt megsütöttem.
Ebből 31 db lett és 1 db-ban még így is 90 kcal volt. 
Természetesen legközelebb változtatok és úgy számoltam, hogy akkor kb. 50-60 kcal lenne 1 db kcal tartalma. A mézet helyettesítem xilittel vagy édesítővel. A margarinból lightot használok és a diót is felezem. Ez sokat segítene rajta.
Az már szerintem elfogadható lenne, de így is megkóstoltam és tényleg nagyon finom és kb. fél óra alatt sütéssel együtt is kész volt.


Ezt a sütés után gyorsan lefotóztam, mert az első adagból már csak 1 maradt :)

2 megjegyzés: