2011. január 11., kedd

Mérlegelés!!!

Eldöntöttem, hogy hétfőn reggel mérem le magam, nem stresszelem az agyamat napról-napra, mert eddig ezt csináltam. Aztán nem tudtam megállni és múlt hét pénteken ráálltam reggel a mérlegre és jan. 3-ai eredményhez képest, ami 94,5 kg volt lement 92,3 kg-ra. Ezzel nagyon elégedett voltam, főleg, hogy közben megjött...

Az eredményeken "felbuzdulva" egy kicsit elengedtem magam, mert a férjemnek volt a névnapja, vendégek voltak stb. Nem lett volna szabad. Nem eresztettem nagyon a gyeplőn, de annyira igen, hogy nem mertem hétfőn (tegnap) mérlegre állni. Így mára maradt. Végül az eredmény 91,9 kg. Tudom, hogy nem nagy fogyás, de már annak is örülök, hogy egyáltalán csökkent a súlyom és 91-el kezdődött. Lassan haladok, de remélem biztosan.

Szóval 97 kg-al kezdtem nov. 29-én és most 1,5 hónappal, karácsonnyal, szilveszterrel, névnappal fűszerezve ment le 5 kg. Azt hiszem örülhetek neki, mert ha mélyen magamba nézek nem vittem túlzásba a fogyózást. Sajnos még hátravan a lányom szülinapja és a férjemé is (mind a kettő még januárban esedékes), szerencsére azonban a tortákért nem rajongok, így remélhetőleg megúszom 1-1 falat kóstolóval. Direkt nem én készítem, mert akkor biztosan kóstolgatnám állandóan...

A nagyobb gond a tanulás. Tudni kell az igazsághoz, hogy én nem a baba "miatt" híztam meg. Én sajnos kövéren lettem terhes. A kilókat pedig az egyetemi vizsgaidőszakok és kollégiumi éjszakák rakták rám. Az államvizsga-időszak nálunk kb. 6 hónapig tart. Folyamatos vizsgázással és tanulással. Ezalatt híztam meg 99 kg-ra és lettem terhes az utolsó államvizsga előtt. Emiatt az utolsó vizsgát le sem tettem akkor, mert folyamatosan hánytam, szédültem, "szerencsére" enni sem bírtam. Így telt el a terhességem (szerencsére a 7. hónapban valahogy megcsináltam az utolsó vizsgát), végig hánytam és rosszul voltam.

A lényeg, hogy egyetlen dekát sem híztam a terhesség alatt. Sőt 97 kg-al mentem szülni és még a szülés alatt is hánytam. Az az igazság, hogy a terhességem (el lehet ítélni érte, de csak aki így csinálta végig:))) egy rémálom volt. Olyan felszabadító élmény volt, hogy a szülés után szinte azonnal elmúlt a hányingerem, hogy azt el sem tudom mondani. A szüléssel még tovább fogytam persze és hozzáteszem, hogy még kb. 1 hónapig a kórházban "nyaraltunk" egy hónapot. Így a végén 82 kg-al jöttem haza a szülés után. A szoptatás alatt nem híztam, de utána szép lassan visszajöttek a kilók, igaz "csak" 87 kg-ig, de az sem volt jó.

Aztán tavaly elkezdtem az újabb tortúrát, a szakvizsgát, már a fülemen folyik ki a sok tanulás. Persze munka, gyerek, család és az elmaradhatatlan nasi mellett. Az eredmény 97 kg.

Ezen a ponton mondtam azt, hogy elég. Még két vizsgám van, de ha így folytatom elérem a vágósúlyt:(((, így most újra nekiláttam. Remélem most kitartok, hiszen annyiszor buktam már el és mindig tanulás alatt, mert a stresszt evéssel vezetem le... Nassolok, nem megy másképp a tanulás...

Elterveztem, hogy ha a nasit nem tudom abbahagyni, majd egészséges és fogyókúrás dolgokat fogok nasizni, és persze megpróbálom a minimálisra csökkenteni. Az esti evés a problémám leginkább, mert kb. 1-ig tanulok, és hát este 6-kor eszek utoljára. Akárhogy is, az 7 óra nem evés, mire fekszem kopog a szemem az éhségtől.
Egészséges és nem túl hízlaló nasiknak gondolom a répát, az almát, a pufi rizset. Néha napközben egy-egy kis kocka csokit is engedélyezek majd a hajrában, de remélem, hogy addigra már nem is fogom kívánni, így el is maradhat, de néha kell az agyamnak. Nálam a tanulás napi 12 óra könyv felett ülés. Főzést is csak nehezen iktatom be, de eldöntöttem, hogy próbálkozni fogok, mert mindenképpen kell ennem főtt kaját.
Persze mindezek mellett megtartani a napi 1200 kcal-t, nem lehetetlen, de nem lesz könnyű.

A tornát sem szabad hanyagolnom. Egyébként büszke vagyok magamra, mert heti 5x tornázok legalább. Még csak a Norbi duci tréningjeire, de hát valahol el kell kezdeni...

Az eddigi kajáim:

Reggeli: fél kifli, 2,5 dkg kenőmájas, 1,5 dl tej, paprika
Tízórai: 1 alma (20 dkg) és 1 zabfalat
Ebéd: gulyásleves (elég diétás) + tökfőzelék
Uzsonna: gyümölcs
Vacsora: 1 sz. tk toast piritós + delma light + tea

Eddig ennyi. Most olvastam végig. Olyan, mintha meg akarnám magyarázni magamnak, hogy miért nem fog menni a fogyás, de a látszattal ellentétben nagyon elszánt vagyok. Csak, hát ismerem magamat:(((

Elterveztem, hogy minden írásomhoz csatolok egy képet azokról a helyekről, amelyeken volt szerencsém járni. Imádok utazni és mostanában nem megyek sehova. A lenti kép Kenyában készült, az utat nyertem, kb. 13 éve jártam itt, ez volt az első külföldi utam. Előtte nem volt "kedve" utazni a családomnak, sajnos azóta sem sok:))) De ez egy gyönyörű hely.
Kilimanjaro és a zsiráfok
           

1 megjegyzés:

  1. Javaslatok, amin szerintem érdemes elgondolkodnod:
    1. Nézd meg először, hogy mennyi az alapanyagcseréd, és hogy heti 1 kg fogyáshoz mennyi kalóriára van szükséged. Ezt itt meg is tudod tenni: http://www.orvosilexikon.hu/wrap.php?file=dcc.html
    Az egészséges fogyás hetente 0,5-1 kg között van.
    2. Minden nap írd le hogy mit és mennyit eszel! Pontosan. Minden egyes falatot!!! Azt is amit megiszol. (Ehhez szerezz be egy konyhai mérleget, ha esetleg még nincs.)
    3. A nassolást felejtsd el! Nincs olyan, hogy egészséges nassolás. A fogyás egyik titka a vércukorszint egyenletesen tartása.
    4. Ha éhes vagy, akkor inkább igyál egy pohár vizet. Az agyunk néha félreértelmezi a testünk jeleit. A sok folyadék egyébként is az egyik alapfeltétele a fogyásnak. Napont minimum 2,5-3 l-re van szükséged. Ez lehet szénsavmenetes víz, vagy tea (természetesen cukor nélkül)
    5. Egyél mindig 2-3 óránként, kisebb adagokat. Akkor nem érzel majd éhséget. Az utolsó evés és a lefekvés között teljen el minimum 2 óra. Ha éjjel egy órakor fekszel le, akkor még tíz órakor is nyugodt szívvel ehetsz.
    5. Fontos a pihentető alvás. Ráadásul a mennyiség sem mellékes. Minimum 7 órára lenne szüksége a szervezetednek.
    6. Nagyon fontos! Kerüld a finomított fehér liszet és a cukrot! A pékáru amit megeszel készüljön teljes kiőrlésű lisztből. A tészta graham. (Persze csak ha nem bírod nélkülük.) Krumplit és rizst minimális mennyiségben fogyassz! Helyette inkább zöldségeket. A húsok közül részesítsd előnyben a baromfi húsokat és a halakat.
    Ha olajat használsz valamihez, akkor extra szűz olivát, és inkább csak spriccelőből.
    A teljes kiőrlésű gabonák serkentik az emésztést és el is telítenek. Reggelire ehetsz akár müzlit is, csak figyelj oda, hogy ne cukrozottat. És egy adagot egyszerre. (Ez 30 g.)
    Nagyon jó még a zabkása is. Rengeteg módon elkészíthető. Szintén telít és jó hatással van a belekre.
    7. Egy csodaszer, az almaecet. Naponta háromszor érdemes inni: ébredés után, ebéd előtt és elalvás előtt. Egy pohár vízbe egy kanál almaecetet kell keverni. Serkenti az emésztést és lúgosítja a szervezetet is. Többek között.
    8. Napi 20 perc sport kezdetnek elég. És hetenete 1-2 pihenőnap is lehet. Lassan hozzászoksz majd, és megszereted. Aztán egy idő után hiányozni is fog.

    Ennyi jutott eszembe hirtelen. Remélem segítettem!

    A legfontosabb: Hidd el, hogy sikerül! Úgy tekints magadra, mint egy csinos, vékony nőre, aki lenni szeretnél! Akkor tuti eléred a célod. :)

    VálaszTörlés